Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag kanske ska spela in korta ljudklipp med gitarrer o basar från Ares som bygger såna. Ljudklippen ska sen användas på hemsidan. Nu undrar jag hur man brukar göra sånt, tex Fender har ju klickbara ljudprov på sin websida.

Ska man micka snustorrt helt utan rum? En mick? Två?

Och sen, ska man bara koppla in gitarren utan effekter? Den som vill spela metal är väl helt ointresserad av hur en gitarr låter helt cleant? Man borde ha åtminstone två stärkare, min egen Fender Hotrod och tex en Mesa på full gain och ändå med ett par distboxar till. Varje gitarr borde ha en hel drös olika klipp. Ska man gå igenom alla mickväljarlägen? Vad tycker ni är rimligt?

Annons
Postat

du kan ju kolla här hur eastwood gjort:

http://www.eastwoodguitars.com/

om du klickar på en gitarr så får du upp mer info om den och till höger klickar du på view media så kan du se vad det finns för video och audio grejer på den modellen.

såg att dett fanns 3 ljudklipp på första modellen, fender demo , marshal demo l och pod line 6 demo.

beronde på vad det är för typ av gitarr och vad den är gjord för så får man ju annpassa after det.

en metal gitarr är det ju inte så stor mening att köra genom en fender stärkare utan där räker det med en marshall och en jazzburk är det ju inte s stor mening att dista utan bara köra med rent ljud.

du kanske kan spela in lite film snuttar liknande eastwoods och använda switchen och växla mellan micarna.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.