Jump to content
Annons

Antares Auto-tune

seeage

Recommended Posts

Tja,

Hur gör jag för att trigga auto-tune via mitt midiklav?

Jag har precis testat att sätta pluggen i kedjan på sångspåret, klicka i att den ska lära sig via midi. sen skapar jag ett miditrack och ställer autotunern som output och spelar sångslingan på klavet.

Vad gör jag för fel? Autotunern triggar nämligen inte på mitt midispår.

Tnx

Dela på andra sajter

Annons
... kanske du kunde kolla där först.

... du kunde kanske anta att jag kollat där eftersom jag visste att dom fanns?

så om du nu antar att jag gjort det du föreslår, kan du svara på frågan eller tog du dig verkligen tid att skriva ett svar endast för att vara dryg?

Dela på andra sajter

... du kunde kanske anta att jag kollat där eftersom jag visste att dom fanns?

så om du nu antar att jag gjort det du föreslår, kan du svara på frågan eller tog du dig verkligen tid att skriva ett svar endast för att vara dryg?

kika på youtube, tog mig 2 sekunder så fick jag upp flera videos som gick igenom det du frågade om.

Dela på andra sajter

Är det inte skamligt att köra med autotune?

beror ju på till vilken grad du använder det. Som dom där rappande Fjantarna "du vet att det blir mayhem", då har det gått för långt. Det låter ju till och med falskt trots effekten. Ne he man ska bara använda det för att slipa till sången, inte förvränga den

Dela på andra sajter

Okej tack för tipset, har du någon länk?

Jag hittade nämligen en länk men den beskrev bara allt som var senare i kedjan än mitt problem.

denna hittade jag:

ska tillägga att jag använder Cubase studio 4,

jag kollade inte så noga, men youtube brukar ge snabba och bra svar på ens frågor när det kommer till pluggar och DAW.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.