Jump to content
Annons

Rasistiskt varumärke


Analogfreak (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
  • Svar 91
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Hur skulle det tolkas om man tog fram en kaviar med namnet "Negerns kaviar"?

Ser ingen logik i det där alls. Möjligen om du hade sagt "Mohameds Kaviar"... men det hade ändå inte skapat någon rasistisk ton.

Hur hade du tolkat det om man tog fram en kaviar med namnet "Negerns kaviar"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Ser ingen logik i det där alls. Möjligen om du hade sagt "Mohameds Kaviar"... men det hade ändå inte skapat någon rasistisk ton.

Hur hade du tolkat det om man tog fram en kaviar med namnet "Negerns kaviar"?

I bästa fall hade det väl varit svart kaviar.

Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om rasism så var ett avsnitt i veckans "grannfejden" riktigt underhållande.

En tant (svenne) som var inblandad i en konflikt med grannen (halvsame) berättade att det inte bara var praktiska meningsskillnader, utan att det låg djupare än så.

Medlaren frågar ungefär: "Så det är rasism som ligger bakom?"

Tanten: "Ja, samer är rasister, det har dom alltid varit. Det är bara att kolla på tv!"

Jäklar vad jag garvade. 😆

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Åt vad? Hon tyckte väl att samer är rasister?

På vilket sätt var samerna rasister på tv?

Har man sagt A får man säga B (kärringen alltså).

Förmodligen förklarade hon sig inte...

Att bunta ihop en etnisk folkgrupp på det sättet och påstå att de är rasister är per definition rasism, därav asgarvet 😆

edit: hon kunde lika gärna svarat "Ja, jag är rasist".

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Att bunta ihop en etnisk folkgrupp på det sättet och påstå att de är rasister är per definition rasism, därav asgarvet 😆

edit: hon kunde lika gärna svarat "Ja, jag är rasist".

Eller "Ja, jag är rasist och de också!"

Är det så månntro att hon tyckte att en person var ett statistiskt signifikant underlag för att dra slutsats?

Tror hon hade kommit undan med 30 pers.

Det sa alltid vår statistikprofessor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Uhm, va? Är neger en motsvarighet till svenne?

Ja, i Analogfräcks värld i alla fall.

Man kan å andra sidan säga att Svenne är ett värre skälsord än Neger, eftersom det förstnämnda en förvanskning och ett slappt slanguttryck av Svensk (eller "typisk Svensson" i vissa kretsar), medan Neger i själva verket är den helt korrekta benämningen på en grupp människor som härstammar från Portugal, har jag läst. Tycker man neger är ett fult ord så tycker man väl själv inte om detta folkslag.

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Bortsett från allt detta så är nämnda kaviar sort helt i särklass absolut bäst av samtliga på marknaden förekommande. Just try it on top of a good old Swedish native äggmacka it just slinks down like an ål 😛 . In short words you down it in notime.

Slinks is a new word I just invented and hopefully it will be implemented in the combined swedsih/english nationalencyclopedi eller vad det kan heta på utrikiska within the next 65 0000 million years or so 😄 . I mean this is important since we´re all gonna convert to swenglish sooooooner or later. If it was´nt for kineserna cause they are so många, might be tuff to hota them up to not use their native toungeeeeee or else.

😄 :D 😄

Äh vad fan kunde inte hålla mig my bad 😄 :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Bortsett från allt detta så är nämnda kaviar sort helt i särklass absolut bäst av samtliga på marknaden förekommande. Just try it on top of a good old Swedish native äggmacka it just slinks down like an ål 😄 . In short words you down it in notime.

Slinks is a new word I just invented and hopefully it will be implemented in the combined swedsih/english nationalencyclopedi eller vad det kan heta på utrikiska within the next 65 0000 million years or so 😄 . I mean this is important since we´re all gonna convert to swenglish sooooooner or later. If it was´nt for kineserna cause they are so många, might be tuff to hota them up to not use their native toungeeeeee or else.

😄 :D 😄

Äh vad fan kunde inte hålla mig my bad 😄 :D

hahaha du är skön du 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bortsett från allt detta så är nämnda kaviar sort helt i särklass absolut bäst av samtliga på marknaden förekommande. Just try it on top of a good old Swedish native äggmacka it just slinks down like an ål 😄 . In short words you down it in notime.

Slinks is a new word I just invented and hopefully it will be implemented in the combined swedsih/english nationalencyclopedi eller vad det kan heta på utrikiska within the next 65 0000 million years or so 😄 . I mean this is important since we´re all gonna convert to swenglish sooooooner or later. If it was´nt for kineserna cause they are so många, might be tuff to hota them up to not use their native toungeeeeee or else.

😄 :D 😄

Äh vad fan kunde inte hålla mig my bad 😄 :D

😠😉

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)
hahaha du är skön du 😎

🙂

Hmm man kanske hade en pils eller två innaför västen just då 🙂 . Jag tror jag skrev nå mer galenskaper i samma veva men fan det ente mitt fel 😄 I blame it on Grängesbryggarn som smugglar i skumma grejor i deras licens bryggda pils som dom säljer under falsk flagg. Kort sagt vi åker på att modda Tuborgreklamen lite.

Hvornår smager en Tuborg best Perikles och han svarar - jo hvergang så får vi lägga till "hvis de bare ku lave den i Danmark for helvede"

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Svenne har ju blivit ett rasistiskt skällsord och vissa chattar har censurerat ordet "Svenne". Därför är det ju olämpligt att varumärken bär det namnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Det där tror jag inte ett skit på! Särskilt inte på påståendet om censur.

Gör du inte? Tror du att jag hittar på? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...