Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hejsan

Säkert gammal nyhet, men jag nämner det då ni kanske är som jag och inte så ofta surfar in på clavias hemsida. Men det har iaf kommit tre nya pianoljud. Två flyglar och ett nytt upright piano. Den stora nyheten är att det nu är valbart om man vill ha strängresonans med i ljudet. Mumma säger jag. Testade ikväll en kortis, och med felspel. Men såhär lät det med de nya ljuden

http://www.speedyshare.com/481451272.html

Surfa in på www.clavia.se och hämta hem ljuden! Eller lyssna på deras demo av maple leaf rag, underbar låt 🙂

Eller läs mer om nyheterna av uppdateringen här http://www.nordkeyboards.com/main.asp?tm=P...=Update_History

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Annons
Postat (redigerat)

hm...inte många som verkar intresserade av Clavia. Även ni som har Electro 3 kan använda dessa ljud, dock inte med deras nya funktioner som strängresonans.

Här kommer iaf steinway D-flygeln med strängresonansen på.

http://www.speedyshare.com/275139287.html

MVH

Anders

EDIT: Måste säga att jag aldrig älskat ett instrument så mycket som jag älskar min stage!

Redigerat av Gizmozis
Postat

Hello!

Ja, det låter onekligen mumma om det mesta, även om detune-tweaken mest kändes som en sjuk crossover på toto och wild bill hickok;)

Jag har en Electro 3a, och är naturligtvis väldigt nöjd. Är ett stort fan av uprightsamplingarna.

Jag har några funderingar som du kanske har koll på, då jag inte har hunnit sätta mig in i allt ännu.

De nya samplingarna är ju rätt stora, och minnet är ju redan fullt i electron. Är det bara att göra sig av med det onödiga, eller finns minneskort etc, eller andra bra sätt att frigöra minne?

Nu har ju du en Stage, så du kanske inte har de problemen, men du kanske ändå vet?

Ganska lätt att ta reda på själv, men då jag snubblade över denna tråden kan jag ju lika gärna fråga av ren lathet:P

Fint lir förresten.

/Erik

Postat (redigerat)

Hejsan

Jag hade samma "problem" med min stage när jag skulle lägga in dessa ljud. Men jag bara kastade de gamla flygelljuden och pianoljuden. Sedan va det bara att lägga in. Alla ljud finns ju att tanka hem, så man kan ju ha dem på sin hårddisk, och om det någon gång skulle vara så att du måste ha ett gammalt ljud så är det bara att lägga in igen.

Om de släpper att man kan köpa till minne så tror jag de skulle tjäna en hel del på det. Men vad jag vet så finns det inte i dagsläget.

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.