Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Har ett Fireface 800. Och ska lägga till 8 kanaler preamp som kopplas via adat in på Firefacet.

RME - Octamic-D kostar runt 13500:- beroende på vart man köper den. Men innan jag slår till så undrar man vad det finns för alternativ i den prisklassen?

Vill gärna kolla på annat innan man slår till.

Kan sträcka mig några tusen till. Men det får inte bli för mycket. Har en del annat oxå på inköpslistan. Blir en dyr höst det här. 😄

Tacksam för hjälp!

MrPink!

Redigerat av KillwithSkill
Annons
Postat

Well Mr Pink.

Jag gissar att du är ute efter åtta extra mikrofonpreamps utöver de du readn har.

Jag har inte använt RMEs Octamic men gissar att A/D-omvandlingen är i klass med Fireface.

Jag kör ett Fireface med en ADI-8 och en Presonus Digimax FS och tycker att Digmimaxen gör sig bra som extra preamps. Prismässigt ligger den en bra bit under Octamic.

Postat

Kan tillägga att jag hade en OctaMic förut och den kommer inte göra dig besviken. Är det priset du tänker på så föreslår jag att du köper en begagnad på Ebay. Jag gav 4500kr för min och köpte sedan till ADAT-expansionen.

Postat

Har jobbat mycket med RME OctaMic och tycker att dom är kanonbra. Preamparna är grymma och de har aldrig krånglat med den utrustning jag har använt de med.

Finns inte så mycket i den prisklassen som jag har provat som kan stå sig mot Octamic.

• 5 veckor senare...
Postat (redigerat)

Har beställt två stycken RME Octamic II!

Nu får trummisar ha hur jävla mycket pukor dom vill HE HI HU HA ....tre..fyr... phika.gif

Redigerat av KillwithSkill
Postat
Har beställt två stycken RME Octamic II!

Nu får trummisar ha hur jävla mycket pukor dom vill HE HI HU HA ....tre..fyr... phika.gif

2 stycken?! Nice! 🙁

(fett avis)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.