Jump to content
Annons

Idol 2009

spaceman

Recommended Posts

Annons
  • Svar 137
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

En ung Bryan Adams eller Richard Marx är vad jag känner.

Ja, hjälp, det är ju vad alla behöver...! 😱😮

Tyckte faktiskt att det kändes liite lovande att han sjöng schlagerpop istället för trist gubbrock igår.

Kände lite samma med Carl faktiskt. -Att gå från Scorpions-ballad (jösses, hjälp!!) till Robyn var ju ett enormt steg i rätt riktning! Sedan får juryn säga vad de vill... 😛

I övrigt är det imho en person som känns som om hon är från en helt annan planet jämfört med de andra deltagarna: Mariette!

Kommer inte hon till iaf topp3 så är det mer fel på folk än vad jag trott...

Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
"Folk", som i juryn då? Dom som sålt 100 miljoner skivor?

Vilka är dina referensramar? Bengt vid pianot på slutenvården, avdelningen brevid din?

Vad sakligt och seriöst du lägger upp dina motfrågor. 🙂

Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
"Folk", som i juryn då? Dom som sålt 100 miljoner skivor?

Vilka är dina referensramar? Bengt vid pianot på slutenvården, avdelningen brevid din?

🙂

Dela på andra sajter

För att vara sakliga så tycker jag Erik sjöng surt och inte har nån dynamik i sången.

Men småtjejerna tycker säkert han är söt och det är du den allra viktigaste egenskapen i dagens kommersiella musikbranch.

Det bästa vore ju om han genomgick ett könsbyte också för sånt säljer. 🙂

Redigerat av Analogfreak
Dela på andra sajter

Men småtjejerna tycker säkert han är söt och det är du den allra viktigaste egenskapen i dagens kommersiella musikbranch.

Är du från 1600-talet?

Bra utseende har alltid varit en viktig egenskap i populärmusik.

Finns ju iofs undantag: Ozzy, Marylin Manson

Dela på andra sajter

Fattar inte varför ALLA som ändå har lite röst med sig, ALLTID ska försöka framstå som om dom hade magstöd som om dom hade en kompressor i buken. ALLTID ett fejkat flås i slutet på varje fras! FLÅS=HHHHH

-Oh yeahHHHH, I love youHHHHH. Sen kvittar det om dom så trycker på för fullt eller bara viskar så kommer det där sista-andetaget-i-livet-flåset-ut!

Framme nyss i nån polsk gardinklädsel:

Now i'm back againHHHHH, FIGHT for the right oneHHHHH

SKITKASST! LÄGG AV!!! Känsla my ass!

Pratar du om David Coverdale på "Slide it in", hehe!! 🥰

/aROCKER

Dela på andra sajter

Är du från 1600-talet?

Men vad bra att nån vaknade.. då kan vi kanske sluta med att berömma denna idol-figur för hur bra han sjunger. 🙂

Dela på andra sajter

Passa på och skriv nu, snart är det Bengts tur att ha 15 minuter vid datorn!

Jasså... Men du kanske kan återkomma senare ikväll och läsa det du missat. 🙂

Redigerat av Analogfreak
Dela på andra sajter

Vet inte om jag har tid, måste ligga på telefon och mordhota Musikbörsens personal, annars äter monstret i garderoben upp min docka.

🙂 Du har inte många pommes frites på tallriken du... 😆

Dela på andra sajter

För att vara sakliga så tycker jag Erik sjöng surt och inte har nån dynamik i sången.

Det bästa vore ju om han genomgick ett könsbyte också för sånt säljer.

Skulle han tilltala dig mer då ?

Dela på andra sajter

Skulle han tilltala dig mer då ?

Den kommersiella massan skulle tråna.... jag personligen föredrar musikalisk kvalité.

Redigerat av Analogfreak
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Är du från 1600-talet?

Mja nu har ju Ozzy gjort ansiktslyftning. Men sen å andra sidan har ju majoriteten av hans fanns alltid varit killar. Det har ju knappast varit tjejer som gillat honom för att han är så snygg precis. Sen är ju han gammal nog idag vara morfar åt dem. Det har ju istället varit hans gitarrister och vissa andra i hans band som lockat tjejer i såna fall. MM, tja det finns ju gott om gothtjejer som tycker han är läcker. Alla tjejer gillar inte välkammade svärmorsdrömmar.

Dela på andra sajter

Den kommersiella massan skulle tråna.... jag personligen föredrar musikalisk kvalité.

😉

Jag antar att du lever med en dröm med enbart statligt anordnande kulturaktiviteter med artister som ställer upp helt "ideellt".

"den kommersiella massan" my ass.

Har inte hört värre floskler sen gammelkommunisternas dagar

Dela på andra sajter

Mariette, Erik och Rabih är guldkorn

Jag tycker att Mariette var bäst i tisdagens program (det enda jag har sett denna vecka).

Tycker det är synd att TV4 envisas med att låta det verka som om deltagarna är helt okända tidigare när de har varit med i program på samma kanal (men säkerligen annat produktionsbolag).

När du säger Guldkorn tänker jag redan framvaskade och utsmyckad guldklimp.

Exempel är att Mariette har varit med i nyhetsmorgon under sitt artistnamn Mary-Jet och framfört sin egen låt långt innan idol. Hon har även släppt en skiva producerade av MP Persson (gitarristen i gyllene tider), sen har hon även varit med en sväng i Sikta mot stjärnorna. (fick reda på detta när jag hängde i en studio i halmstad).

Hon har redan haft ganska mycket brancherfarenhet, men visst vill det verka som idol hitta henne.

Sök på MaryJet på spotify så hittar du hennes skiva.

Dela på andra sajter

Såg och hörde Resa tjejen från storköket just för en stund sedan. Utan att jag har hört resten av deltagarna skulle jag bli mycket förvånad om hon inte placerar sig top tre.

Inte lika dålig som John Lennon då?

Dela på andra sajter

Nja jag vet att jag sa det några gånger för mycket. Tyckande är subjektivt men jag vidhåller att Lennon var lysande i Beatles men som soloartist var han i min värld oerhört överreklamerad. Visserligen gjorde han några pärlor om man ser till låtar men merparten var så tråkigt att klockorna stannade.

Dela på andra sajter

Nja jag vet att jag sa det några gånger för mycket. Tyckande är subjektivt men jag vidhåller att Lennon var lysande i Beatles men som soloartist var han i min värld oerhört överreklamerad. Visserligen gjorde han några pärlor om man ser till låtar men merparten var så tråkigt att klockorna stannade.

Han gjorde ett misstag som splittrade Beatles

Dela på andra sajter

Nu hamnade vi på ett sidospår. Då det gäller Idol så är jag oerhört överraskad. Tjejerna var ju grymma hela bunten. För mig var Resa bäst men både tjejen från örebro och den sista tjejen var oerhört bra. Tror dock mer på den sista tjejen än hon som var tekniskt bättre. Tyvärr så brukar tjejer ha liten chans i denna typ av tävling då det är många tjejer som röstar och som också röstar på killar snarare än sina medsystrar. Det lilla jag har hört av idol verkar dock tjejerna jag har hört i kväll skåpa ut killarna. Tyvärr så kommer det antagligen att bli en massa killar på slutet i alla fall.

Dela på andra sajter

Jag tycker Idol har blivit riktigt bra. Förr stod jag inte ut med det alls, fu#¤in förnedrings-tv. Nu kan programledarna ge rätt så rå kritik utan att det är förnedrings-tv. De pekar ju på det som är bra varje gång med. Och många sjunger ju förbannat bra. Tänk er att gå rätt in där och sjunga bara en låt så där, svårt som f-n.

Dela på andra sajter

Jag tycker Idol har blivit riktigt bra. Förr stod jag inte ut med det alls, fu#¤in förnedrings-tv. Nu kan programledarna ge rätt så rå kritik utan att det är förnedrings-tv. De pekar ju på det som är bra varje gång med. Och många sjunger ju förbannat bra. Tänk er att gå rätt in där och sjunga bara en låt så där, svårt som f-n.

Haha Håkan, siktar du in dig på MTV när du censurerar svordomarna sådär? 😛

Heja Ljusne!

För övrigt anser jag att juryn gör ganska hyfsade bedömningar av artisterna sett utifrån hela framträdandet. Det ska banne mig se kul och äkta ut om jag skall se på livemusik! Att vissa av dom sjunger lite halvsurt live kan jag förstå och jag misstänker att det kan vara lite medhörningsproblem som ligger bakom en del av detta...

/Johan

Dela på andra sajter

De väljer lite fel tonarter ibland, lägre än de klarar, och högre än de klarar. Och ofta tror jag de hör sig själva för starkt jmf med musiken.

Att de har riktigt band i stället för bara backtrax är ju oxå ett lyft.

Men juryn är som sagt bra, de kan kritisera utan att knäcka. Jide är en bra "kompis" också så de inte behöver stå helt ensamma.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.