Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Panik, problem och brist på kreativitet!

Nu är det dags att planera projektarbeten och givetvis medföljer en extrem brist på kreativitet.. Vet inte ens om det var "rätt" ställe för tråden, ursäkta isf.. 😄

Jag är intresserad av ljudteknik och har därför valt att göra mitt projekt inom detta ämne, men därifrån har jag ingen fortsättning! Kombinerar gärna detta med någon koppling till elbas, då det är mitt huvudinstrument, men det är absolut inget nödvändigt. Tyvärr så kommer jag inte fram till något intressant att fortsätta med. Nog för att detta blir en något diffus förklaring så mottages alla sorters tips och förslag varmt! Jag har tillgång till studio, logic 8 (och 9) och god handledning inom ämnet.

Har du minsta idéen som du är villig att dela med dig av så är jag djupt tacksam!

Annons
Postat

Hej,

Du har några bra grejer att utgå ifrån. Om du nu vill spela in, varför inte sätta ihop en grupp, repa och spela in den?

Beroende på vad du vill så kan du lägga ner mer eller mindre tid på de olika momenten.

Tex repa mindre och spela in mera.

Å andra sidan så är det för mej aldrig bra att både vara studiotekniker och musiker på samma gång.

Men det kanske är annorlunda för dej?

Postat

Samplingsbibliotek med elbas? Om det inte blir för långtråkigt då, men går väl att variera rätt ordentligt, rena toner genom olika stärkare/line:at, kortare slingor inom olika genrer osv...

Annars är ju Fozmans idé rätt bra, alternativt att spela in andra band och sätta ihop en samlingsskiva med olika lokala band på ett antal spår och redovisa processen. Du behöver ju inte trycka en skiva heller, om du inte har några polare som har UF som projektarbete och letar idéer(så att de får ordna med tryckkostnader osv), det går ju alldeles utmärkt att göra en digital skiva som går att dra ner från nätet. Jag gjorde något liknande...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.