Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

har precis testat drumtracker där jag gör om ett audio spår till midi, ja får 1 midi spår på 1kb(ett baskaggespår) men när jag skall försöka placera in det i cubase så går det inte, jag tar import midifile och då frågar cubase om jag vill göra ett nytt projekt, jag svara nej och då får jag ett nytt spår i cubase projektet men det är tomt, altså ingen midi baskagge, vad gör jag för fel???

eller gör jag inget korrekt spår i drumtracker? låter 1 kb rimligt?

Annons
Postat

och var lägger sej midi i cubase egentligen det är ju int i audiomappen och .......ingen annan stans heller vad jag kan se, (nu menar jag när jag använder ez drummer så att midi verkligen finns i projektet

Postat

står invalid file när ja ska sätta in den i cubase, filen jag converterar i drumtracker heter test.mid 1kb midisekvens är detta ett korrekt midi spår,

Postat

jag lägger in ett audiospår och försöker på alla möjliga sätt konvertera till en midi fil men jag lyckas inte, jag får givetvis ut en fil på 1kb som inte fungerar, vad gör jag för fel, måste va nån enkel miss

Postat

Men nån kunde va redig. Skapa inte flera trådar om samma ämne är du snäll. 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.