Jump to content
Annons

kan någon råda mej lite

Recommended Posts

trigger (oregistrerad)
Postat

hej jag har nyligen skaffat mej ett externtljudkort (m-audio audiophile usb) med det kortet följde lite bantade program tex reason 2.5 men bara med en synthdel och trummaskinen (den är jag nöjd med), men vad behöver jag för att kunna spela in gitarr? Har väldigt begränsad ekonomi så jag har inte råd att skaffa fullversionen av reason och vill bara använda datorn som en slags porta med trummaskin gärna någon slags bassynth som kan programeras och köras via tangent bordet plus spela in gitarr,sång och kanske munspel i övrigt så har jag följande utrustning just nu: marshall drp-1 (ja jag tror att det duger åt mej), en laptop och det ovan nämda ljudkortet, kan det räcka med att köpa cubasis vst för det har jag råd med.

tackar på förhand för era svar.

Annons
trigger (oregistrerad)
Postat

det ska jag göra, kan tänka mej att köpa fl studio också vad tror ni om det programmet?

trigger (oregistrerad)
Postat

ja jag har redan använt sökfunktionen man tycker inte att jag har riktigt svar på min undran på det sättet utan var tvungen att ställa frågan.

Postat

skulle jag vara dig skulle jag satsa på antingen cubase eller reason. Visst det kostar en slant men det har du igen igenom att det är två välldigt bra program, så spara ett par månader så har du säkert råd. det e iaf mitt tips!

Postat
det ska jag göra, kan tänka mej att köpa fl studio också vad tror ni om det programmet?

jag tycker fl studio är trevligt. inspelningsfunktionerna har jag dock inte använt alls, och de verkar något omständiga.

tracktion kan du som sagt få gratis fram till nyår.

reason känns som en märklig rekommendation till någon som vill använda datorn som en slags porta med trummaskin.

trigger (oregistrerad)
Postat

tack för alla svar, jag får se vilket av alla alternativ det blir får tanka hem alla gratis version som finns och se vilket som passar mej bäst.

Postat

Eh...oavsett vilken version av Reason du skaffar kommer du inte att kunna spela in gitarr om du menar att spela "riktig" gitarr. Det finns inget stöd för audioinspelning i Reason.

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Kristal är ett trevligt gratisprogram för att spela in ljud på. Saknar MIDI funktioner, men om du spelar upp ljuden i Reason delen och spelar in i Kristal skulle det väl inte var något problem. Det är ju lite begränsat, men gratis är ju alltid gratis.

Postat (redigerat)

Eller gå och köp ett EX av

Computermusic , så följer det med Sequencer , Instrument , Sampler m.m för ca 100 kr.

Men Reason har inget stöd för Inspelning så den går bort , FL Studio har visserligen stöd för inspelning men väldigt begränsade möjligheter till editering så jag skulle nog inte använda det heller för att spela in gitarr.

Men börja med att pröva några av gratis versionerna för att i ett senare tilfälle uppgradera till Cubase eller Sonar..

PS..

Kom på att det finns en Gratis version av Logic till pc , Logic express eller nåt sånt , Ska ta en titt på nätet om jag hittar den ...DS..

Hitta den inte med här fanns lite av allt möjligt ...

http://www.audiomelody.com/index.php?/melo...oads/sequencers

Redigerat av Piccazzo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.