SadamJR Postat 4 september 2009 Postat 4 september 2009 Sitter här och lyssnar på artister som påminner om Norah Jones, som har så underbar musik. Och tanken slog mig, jazz har vi ju inte haft! Eller jazzpop. Vad sägs om en Jazz-festival?? 😕 Med krav på sång. Kanske begränsning på instrument. Bara piano, bas och vispar tillåtna. 😛 Alla stilar välkomna, galen modaljazz, popjazz osv. Bara ett förslag. Jazzpop och Norah Jones är ju bra, men varför inte ta steget fullt ut och göra musik som låter som kungarna i branchen, Steely Dan, typ Aja. Helst med fulla blåsarr. Det borde kunna skilja agnarna från vetet.
sixties Postat 4 september 2009 Postat 4 september 2009 bara det blir nått som så många som möjligt känner att de kan vara med på oavsätt vilken nivå man ligger på.
morgonte (oregistrerad) Postat 4 september 2009 Postat 4 september 2009 Sitter här och lyssnar på artister som påminner om Norah Jones, som har så underbar musik. Och tanken slog mig, jazz har vi ju inte haft! Eller jazzpop. Vad sägs om en Jazz-festival?? 😊 Med krav på sång. Kanske begränsning på instrument. Bara piano, bas och vispar tillåtna. 🙂 Alla stilar välkomna, galen modaljazz, popjazz osv. Bara ett förslag. Jazz är strålande! Med eller utan övriga begränsningar!
Memphis Postat 4 september 2009 Trådstartare Postat 4 september 2009 Men sedär! Jazz verkar ju omtyckt. 😊 Får se om jag lägger upp en poll där ni ändå får rösta om några teman eller om jag helt ignorant struntar i det och kör på jazz. 🙂
tordA Postat 4 september 2009 Postat 4 september 2009 en minikavalkad; minst 3 låtar, totalt max 3 minuter harmoniskt sammanslingrade
flabb Postat 4 september 2009 Postat 4 september 2009 (redigerat) Jazz hmm, får köra med kromatiska grejer då 😄 Edit: jag tycker väl man kan vara lite snäv i valet, dödsmetallgrejen var mycket snäv för många, själv hade jag ingen koll men försökte mig på men kom inte fram, jag tycker det är kul att utmana sig själv, prova på nytt. Visst är det kul för de som får visa sig på styva linan när någon festival passar dem som handen i handsken men alla tycker inte så. Det är bra att försöka få med många att delta men var inte rädd för ett snävt intresse, finns dock inget intresse så är det iofs ingen ide med sistnämnda. Redigerat 4 september 2009 av flabb
Carl Cadello Postat 5 september 2009 Postat 5 september 2009 Könsrocksfestival! Menar du typ: Pungkrock?
slejnard Postat 5 september 2009 Postat 5 september 2009 Hehe ganska kul. 😆 I alla förslagstrådar till olika teman finns det miljarder förslag. I slutändan så blir det en klubb för inbördes beundran. Så gör nu nåt riktigt bra tema så att många törs/vill vara med. 🙂
Rabieshund Postat 5 september 2009 Postat 5 september 2009 BREAKDOWNS!!! dundundun dundun breeeiiighhh Annars så gillar jag vinjettprylen. Röstar på den!
SadamJR Postat 5 september 2009 Postat 5 september 2009 Synd att Thore Skogman gick och dog. Han kunde lätt ha skrivit nya låtar till oss allihop och storsint som han var hade han inte krävt någon ersättning heller.
DivineCo Postat 5 september 2009 Postat 5 september 2009 Thore it is! Men samtidigt vill jag pusha för korta stycken på 60 sekunder. Skräck eller Deckare!
linuskarlsson Postat 5 september 2009 Postat 5 september 2009 Skräckmusik Musik man blir rädd av Det vore kul! ☺️
slejnard Postat 5 september 2009 Postat 5 september 2009 Ja skräck vore kul! Har en bra idé redan nu. Sen vore det jättebra om nån kunde ta på sig att lightmastra alla bidrag innan festivaldax så att inte folk luras av volymen. Vi har säkert en del duktiga mastrare/tekniker på forumet. Tänkte bara så att de också får vara med å leka nångång. 😄
Dingbats Postat 5 september 2009 Postat 5 september 2009 Så hur blir det nu då? Blir det jazz eller skräck eller covers eller hur blir det?
Memphis Postat 6 september 2009 Trådstartare Postat 6 september 2009 (redigerat) Slänger upp en tråd ikväll. 😉 Redigerat 6 september 2009 av Memphis
CharlesNonsens Postat 7 september 2009 Postat 7 september 2009 Efter vinsten i lördags är det kanske dags att ha en VM-låtsfestival.
morgonte (oregistrerad) Postat 7 september 2009 Postat 7 september 2009 Slänger upp en tråd ikväll. 😳 Shoot, man!
slejnard Postat 7 september 2009 Postat 7 september 2009 Jag tror Memphis tycker att vi gett för dåliga förslag...så meeeeeeeeeeera! 😠
laxlaxlax Postat 7 september 2009 Postat 7 september 2009 Vad som helst men iiinte jaazzzz ahhhhhh. Jag kan runka och titta mig själv i spegeln de dagar jag känner för att vara jazzmusiker.
Memphis Postat 7 september 2009 Trådstartare Postat 7 september 2009 (redigerat) Lugna er. 😠 Fick förhinder igår iomed diverse sjukdomar. Tråd kommer inom kort. 😄 Redigerat 7 september 2009 av Memphis
Carl Cadello Postat 7 september 2009 Postat 7 september 2009 Vägra Jazz! Jazz är farligt! Och låt oss slippa rösta! Det bara förlänger pinan innan starten för nästa festival.
DivineCo Postat 7 september 2009 Postat 7 september 2009 Cricket-Pop någon? Typ the Duckworth Lewis Method. Nåja Bandy duger också bra eller något som har med sport att göra. Annars är jag fortfarande mycket inne på deckar och skräcksignaturer.
Memphis Postat 7 september 2009 Trådstartare Postat 7 september 2009 Rösning om tema sker nu här: Rösning om tema - Festival #29 /General
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.