Jump to content
Annons

Test av ny Macbook pro 13 samt iMac 24.

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Fick hem min nya dator idag. Kan bara säga att jag inte ångra en krona, mycket nöjd. Blev en macbook pro 13´3 fast den dyrare varianten. Installerade Logic på datorn och tänkte att jag gör det benchmark test som finns.

Detta blev slutresultatet.

Macbook pro 13´3

4gig 1066mhz

5400rpm (ssd snart)

Tot 21kanler.

iMac 24" (6mån gammal, näst nyaste modellen)

2gig 800mhz

7200rpm

Tot 24kanaler.

Det är ingen större skillnad i just processor kraft. Dock finns det en nyare iMac. Men med samma processor (3.06ghz) fast mer och snabbare minne. Samma som i macbook pro. Tror dock inte det gör så stor skillnad i detta test.

Denna modell med 8gig ram samt ssd blir ett grymt paket för portabel studio!

Så macbook pro +1.

Redigerat av Gäst
Annons
Postat
Otroligt, min gamla powermac 2x2.5 från 2004 klarade 13 spår i det benchmarktestet!

Ja 🙂

Jag hade alla originalinställningar på i Logic.

Postat

The sims 3 flyter på rätt bra med. Alla inställningar på medel samt full upplösning.

Inte riktigt lika bra som på iMacen 8600gt kortet, men klart spelvänligt.

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Grattis till nya datorn, alltid skoj med en ny maskin. Man blir lite sugen blir nog ett bygge framåt hösten med en i7 cpu, har läst att dom gör runt 60-70 spår i testet.

Postat

jag är så glad för min knäpptysta mbp late 2008. hur låter din om du MAXAR? är den tyst även den?

vita mb var ju hopplösa förr.

Postat

Najs!! 🙂 var det logic 8 eller 9? 10.5 eller 10.6?

Jag testade min MPB 17 2.5ghz igår och upptäckte samma grej där som med min MP: sämre prestanda i Logic 9 än 8 i 10.5.7

21 spår med logic 8

19 spår med logic 9

Postat

Logic 8.

Har det senaste 10.5.8. Kommer även under veckan att testa med nya Snow leopard.

Postat
jag är så glad för min knäpptysta mbp late 2008. hur låter din om du MAXAR? är den tyst även den?

Det är då inte macbook jag har, macbook pro (kolla första inlägget). Eller missuppfatta jag kanske.

I alla fall, har inte fått fläkten att gå en enda gång sedan jag fick datorn. Inte i Logic heller vid test heller 🙂

Antar att man får arbeta lite längre för att den ska bli så varm.🙂

Postat
Grattis till nya datorn, alltid skoj med en ny maskin. Man blir lite sugen blir nog ett bygge framåt hösten med en i7 cpu, har läst att dom gör runt 60-70 spår i testet.

Kommer bli samma för mig, fast mac pro då 🙂.

Postat
CITAT (nilsemil @ 2009-09-01, 00:53)

Det är då inte macbook jag har, macbook pro (kolla första inlägget). Eller missuppfatta jag kanske.

MBP = Macbook Pro

Postat (redigerat)

Vita mb stod det. Trodde att han menade det. Men då var det inget.

Redigerat av Gäst

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.