Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Titeln säger lite, men här berättar jag mer

Läst Musikproduktion vid Växjö universitet, tog examen i juni, 24 år gammal och bor i Kristianstad. Säkert en del här som känner till utbildningen och kanske också några som gått där?

För er som inte vet kommer här lite info:

Utbildningen i Växjö har varit en komplett akademisk heltidsutbildning i allt inom musikproduktion med den största betoningen på musikteknik, dvs inspelning, mixning och mastering, men även delkurser i akustik, låtkomposition, textskrivande osv... Det är en relativt högt rankad utbildning och många av föreläsarna är inte helt okända:

Alaar Surna - Roxettes mixtekniker

Anders Glantz från Digidesign

Peter in de Betou Tailor made - Cutting Room

Maxe Axelsson - Pama Records

Frank och Simon Ådahl

Jakob Herrman från tidningen MM

Kent Wennman - författare av boken "Musik som levebröd"

Och en massa fler intressanta snubbar

Jag har gjort en 10 veckors praktik i Studio Dreamix i Nybro där jag jobbade på ett SSL 4000-bord.

Skolans utrustning finns på www.mupvxu.se

Utöver detta har vi genomgått kurser och universitets-tentat i Företagsekonomi samt Musikjuridik.

Vid önskan lämnar jag gärna mina universitetslärare som referenser!

Jag har naturligtvis också en hemstudio bestående av en audio-pc, Delta 1010 (rack interface), 12-kanals mackie-bord, yamaha hs50-monitorer, Cubase 4, lite pluggar, massa gitarrer och andra gitarr-nörd-prylar.

Om du tror att jag på något vis kan vara intressant för din verksamhet eller om du känner någon som kan vara i behov av mina tjänster så tveka inte att höra av dig!

Jag tar alla arbetstillfällen, mixning, editering, tracka, möhippor, svensexor osv...

johan.juhlin@gmail.com

0709 - 63 00 08

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.