Jump to content
Annons

PLParEQ

DieHard (oregistrerad)

Recommended Posts

DieHard (oregistrerad)
Postat

Om man har allt för gott om stålar kan man köpa den här phaseEQ:n för bara den lilla summan av 1000$. 😕http://www.kvraudio.com/get/4045.html Nu sätter väl Valle kaffet i vrångstrupen om han ser det här och undrar hur fan någon kan köpa en plugg för den summan? Ja det undrar jag med vem som skulle vilja köpa den. Undrar vad som motiverar det priset? Ful är den också. Ser ut som vilken amatörgjord plugg som helst.

Annons
Postat
Om man har allt för gott om stålar kan man köpa den här phaseEQ:n för bara den lilla summan av 1000$. 😕http://www.kvraudio.com/get/4045.html Nu sätter väl Valle kaffet i vrångstrupen om han ser det här och undrar hur fan någon kan köpa en plugg för den summan? Ja det undrar jag med vem som skulle vilja köpa den. Undrar vad som motiverar det priset? Ful är den också. Ser ut som vilken amatörgjord plugg som helst.

Verkar som enligt bilden att det är en M/S EQ. Det är väll det jag kunde se utan att läsa om EQ som gjorde den speciell. Att ha en M/S EQ är guld! Men då föredrar jag den jag har från brainworx för den är f-n mycket snyggare 😎 Kostar 389 euro vilket även är ca 3000kr billigare.

post-12080-1251653532_thumb.jpg

Postat

Precis som med Algorithmix LinearPhase PEQ Red (€1190 — helt jävla galet!) så säger "experterna" att RALs PLParEQ ska var något riktigt, riktigt extra, med sina extraordinära filter och finpill nere på 10Hz etc. Dessa är ju som det så fint heter på masterska "finkirurgiska instrument/verktyg".

En liten sidonot: Det häftiga är att Algorithmix inte backar för att på sina sidor där de beskriver sina egna produkter, medge att man med noga analyser och programmering kan efterapa (nästan) vilken EQ som helst. Cred för det.

Förövrigt har jag för mig att RALs "loudness"-plugg CLAS är gratis. Men det är förstås en helt annan sak/plugg.

Postat

Som betatestare på KVR fick man PLParEQ3 (trebandsversionen) gratis. Den kostar annars $150.

Jag använde den riktigt mycket under något år. Mjuka fina filter som man kan lyfta rätt mycket med utan att de låter ihåliga eller skarpa. Tyvärr började den bugga efter någon uppdatering av XP och/eller Cubase/Wavelab.

Annars är PLParEQ3 ett rätt prisvärt alternativ. Den saknar visserligen några filtertyper jämfört med sin storasyster men de tre banden känns inte begränsande. Det är bara att öppna nya instanser om man behöver fler band. 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.