Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Önskar tips på Marschmusik, gärna svensk.

Jag har bara lyssnat ytterst sparsamt och favoriten för tillfället är "General Cederschiöld" av Per Grundström.

Annons
Postat

Här kommer lite bra Svenska kompositörer:

Viktor Widqvist med t.ex. "Karlskronas Örlogsstations marsch" aka "Chefsmarsch", han har skrivit många andra marscher också. Kolla även upp Sam Rydbergoch Helge Damberg.

Bra Amerikanska:

Sousa har gjort väldigt många bra marscher, sedan kan du kolla upp "National Emblem" av E. E. Bagley och en som heter "Songs of the Brave" av T. Bidgood.

Borde vara en bra start!

/ Johanna

Postat

Jag vet (ok då, tror...) att det arrangeras en marchmusikfestival i Eksjö (småland) varje sommar. Det faller helt utanför min intresseram, men det lär va en rätt speciell tillställning 😄 . Ett tips bara, om du är nyfiken.

/Bengan

Postat

Jajuste. National Emblem och en Helge Damberg-marsch (Svensk flygarmarsch) spelar vi faktiskt i våran orkester. De är grymma!

Postat
Jajuste. National Emblem och en Helge Damberg-marsch (Svensk flygarmarsch) spelar vi faktiskt i våran orkester. De är grymma!

Vilken orkester spelar du i?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.