JJMusik Postat 29 augusti 2009 Postat 29 augusti 2009 Jag har ett litet puffskydd från amerikanska Windtech - Olsen Audio inc. Ett sådant där man sätter på t ex en SM58 Handtvättade det i vasken idag eftersom det är "washable". Vattnet blev blått när jag tvättade det i varmvatten, men ingenting syntes i kallvatten. Det luktar också en blandning mellan ny bil och parfym, inte så tokigt - Men jag blev undrande, vad innehåller skyddet? vad sätter man sin mun emot egentligen? ☺️ Det är gjort av något som heter "Sonic foam" är väl någon slags polyuretan eller något? Här finns säkert någon kemist
JJMusik Postat 29 augusti 2009 Trådstartare Postat 29 augusti 2009 okej, ja det låter ju troligt, trodde iofs att den där gråa färgen var materialets "naturliga" färg... Undrar vad det är man egentligen andas in när man sitter där med sin mick... alltid bäst att inte veta
JJMusik Postat 29 augusti 2009 Trådstartare Postat 29 augusti 2009 hehe mjo, någon mer som är duktig på material? 🥰
pme (oregistrerad) Postat 29 augusti 2009 Postat 29 augusti 2009 Tja, det är väl alla "blue notes" som har fastnat under inspelning. 🥰
laxlaxlax Postat 29 augusti 2009 Postat 29 augusti 2009 Det är skitsvårt att veta vad ditt popskydd eller något annat över huvud taget består av utan kemisk analys. Men hursomhelst vet jag att polyuretan är vit som råvara. Och om du får färg i vattnet är det just det - färg..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.