Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej. Jag undrar om och hur man kan köra tex reason som vst i cubase? Jag skulle vilja styra en del synthar och typ trummorna via mitt digitalset via sångprojekten i cubase sx 3. Sen när jag mixar mina låtar kör jag 2 olika trumljud från tex EZD men undrar om jag kan få så att jag får ljuden från båda direkt när jag lirar trummor i lurarna. Typ länka ihop 2 midi kanaler så att man kan spela 2 synthar eller trummor och tex bas samtidigt.

Någon som har tips?

Annons
Postat

Vet faktist inte riktigt hur rewire funkar. Jag har alltid bara kört ganske basic å haft typ en synth å sen en massa audiospår. Funkar det inte bara att koppla ihop 2 midi spår i cubase för att få 2 vst inst? Utan extra prog?

Postat
Vet faktist inte riktigt hur rewire funkar. Jag har alltid bara kört ganske basic å haft typ en synth å sen en massa audiospår. Funkar det inte bara att koppla ihop 2 midi spår i cubase för att få 2 vst inst? Utan extra prog?

Reason skall kopplas med rewire.

drloop (oregistrerad)
Postat

Nu var det ett tag sedan jag körde Cubase men ta båda VSTierna och ställ in samma mottagande midikanal på dom så borde det vara klart.

Fast jag tror att det är mer meck än så. För jag har ett minne att jag meckade en del för att få det att hända i Cubase.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.