Mike_B Postat 16 december 2004 Postat 16 december 2004 Har försökt få igång SIR, men det är typ svinlångt delay på den i cubase för mig. Har provat både som insert och send, inget hjälpte. Nån som vet hur jag kan fixa det? //Mike
Kill All Autotuner Postat 16 december 2004 Postat 16 december 2004 Förutsätter att du laddat SIR:en med en Impulsfil ? Om du bara får en enda lång effektsvans ändå , trots att du prövat ställa parametrar på SIR:ens kontrollpanel ? Så gissar jag att den buggar. Måhända ditt Cubase är en äldre version ? I vilket fall som så är det nästan alltid VST som krånglar med Sequencern , inte tvärtom.
Henke Postat 16 december 2004 Postat 16 december 2004 Det går inte fixa. SIR har ett "inbyggt" latency på 8960 samples. Upphovsmannen jobbar dock fortfarande på en ny version utan latency... Detta medför att du endast kan använda den som insert och du får då kompensera för fördröjningen som jag tror att det ska finnas nån funktion för i cubase (typ "delay compensation"). SIR kan alltså inte användas i realtid ännu... Vill du ha realtidskonvolvering får du titta på något dyrare, exempelvis Waves IR1.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.