debatt Postat 25 augusti 2009 Postat 25 augusti 2009 Hej! Enligt vad som stod i en Netdoktor-artikel så ligger dödstalet för de som fått svininfluensan på näranog 5 procent. 90000 hade fått den och 428 döda hittills om jag kommer ihåg rätt, enligt WHO. Man hallå! Det är ju många fler än vad som relativt sett inte klarar en "vanlig" influensa, eller? Om fem miljoner människor i Sverige råkar ut för den så innebär det väl att över 2000 personer dör... Det där snacket som stod om att en vanlig influensa håller i sig 3-5 dagar i vanliga fall var det dummaste jag läst... Jag har haft influensa varje år sedan jag föddes, 1-2 gånger (obs ej vanlig förkylning) per år och har alltid haft hög feber i 10-14 dagar, trots febernedsättande medel. Och trots att jag vaccinerat mig de senaste 7-8 åren åtminstone. Med tanke på mina astmatiska besvär så ligger jag risigt till, eftersom jag är allergisk mot kortison och inte kan medicinera det därför Usch... 😛
SadamJR Postat 25 augusti 2009 Postat 25 augusti 2009 Hade svininfluensa i somras, tror jag. Hostade i två veckor och hade jätteont i bröstet. Hade inte så hög feber, men det har jag förstått i efterhand att alla inte får.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.