Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Finns det något gött extern ljudkort som passar till min Macbooc pro? Jag har tittat på focusrite saffire?? DEt verkar ballt.. vad tror ni?? tack som fan, mvh/lelle

Annons
Postat
Finns det något gött extern ljudkort som passar till min Macbooc pro? Jag har tittat på focusrite saffire?? DEt verkar ballt.. vad tror ni?? tack som fan, mvh/lelle

Om du tänker köra pro tools så kanske ett Mbox 2 skulle vara något. Pro tools kräver sina egna ljudkort och skulle alltså inte fungera med Saffire. Om du däremot kör Logic så kan du ha vilket ljudkort som helst. Har dock inga erfarenheter av annat än digidesigns prylar när det gäller ljudkort osv. 😲

MVH

Anders

Postat

För att köra pro tools behöver du hårdvara ifrån digidesign eller m-audio.

Digidesign M-box 2 eller m-audio 610 + m-powered är nog hållet du ska skika i så fall...

Postat

ok, tackar tackar.. Jag såg ett ljudkort som hette PreSonus Firebox. Det hade låg latency och verkade bra i allmänhet om man ser till prestanda/tech.

Det fungerar till logic alltså? Jag kommer trigga SUperior drummer med mitt Roland trumset så jahg behöver snabb midi och låg latency.

NI kanske rekomenderar nå't annat kort?? Jag behöver inte köra protools.. Cubase och Logic är ju alternativen.. där får man ju "fulla" program rätt billigt.. protools LE eller M-powered är ju så bantat..

mvh/lelle

Postat

Det är i regel svårt att avgöra om du får låg latency med det ena eller andra ljudkortet, då det är många faktorer som spelar in. Om du kör firewire (vilket är att föredra i de flesta fall om du kör externt ljudkort) ska du se till att ha ett Texas Instrument chipset. Rent ljudkvalités mässigt spelar det inte så stor roll i denna prisklassen, men jag kan varmt rekommendera Saffire (det vita) som har fina micförstärkare.

/Jon

Postat
Det är i regel svårt att avgöra om du får låg latency med det ena eller andra ljudkortet, då det är många faktorer som spelar in. Om du kör firewire (vilket är att föredra i de flesta fall om du kör externt ljudkort) ska du se till att ha ett Texas Instrument chipset. Rent ljudkvalités mässigt spelar det inte så stor roll i denna prisklassen, men jag kan varmt rekommendera Saffire (det vita) som har fina micförstärkare.

/Jon

jag gillar det vita saffire, det lutar åt det kortet.. Har du det? Får jag stä'lla några frågor om det?

Vad får du ner den i för latency?

HUr många kanaler kan man spela in samtidigt?(såg att det var 2 mic ingångar och två "digitala"??)

Varför skall jag försöka få just texas chipset??

1000 tack

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.