Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

HEJ!

Jag undrar ifall någon kan hjälpa mig med midistyrning av mixern i cubase SX3. JAg har kopplat in min Behringer DDX3216 mixer med midikablar, Laddat ner beringers färdiggjorda .xml fil för styrning av reglarna och laddat in det på Generic Remote i cubase men jag får det inte funka ändå.

Har jag gjord någe fel?

Ska jag behöva pilla på mixern någe?

Hur får jag det att funka?

Tack i förhand för alla fina svar jag förmodligen får alla Elit-studio-fifflare!

Annons
Postat (redigerat)

Finns det ingen medföljande fil till Behringers .xml..som talar om hur du ska ställa in mixer respektive Cubase?

Redigerat av demoniqus
Postat

jo det följde med en, och den beskrev bara hur jag skulle öppna xml filen i cubase, ingen förklaring på om jag ska göra nått med mixern.

• 3 veckor senare...
Mr Underhill (oregistrerad)
Postat

Vet inte om din midimixer beteer sig på samma sätt som Behringers BCF2000.

Där måste du ju gå in på device menyn, i Cubase alltså, och aktivera generic remote. Men det har du kanske provat.

Jag har inte heller, trots detta , fått Behringers xml filer att fungera till Cubase mixern. Däremot fungerade deras Maciepreset utan problem.

Gå in på Majkens forum och fråga honom. Han e ju helvass på det mesta....

😱 ROCK ON! /Mr U.

BCF 2000 är en dröm! 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.