Arnesson Postat 15 december 2004 Postat 15 december 2004 HEJ! Jag undrar ifall någon kan hjälpa mig med midistyrning av mixern i cubase SX3. JAg har kopplat in min Behringer DDX3216 mixer med midikablar, Laddat ner beringers färdiggjorda .xml fil för styrning av reglarna och laddat in det på Generic Remote i cubase men jag får det inte funka ändå. Har jag gjord någe fel? Ska jag behöva pilla på mixern någe? Hur får jag det att funka? Tack i förhand för alla fina svar jag förmodligen får alla Elit-studio-fifflare!
Lundin Postat 20 december 2004 Postat 20 december 2004 (redigerat) Finns det ingen medföljande fil till Behringers .xml..som talar om hur du ska ställa in mixer respektive Cubase? Redigerat 21 december 2004 av demoniqus
Arnesson Postat 23 december 2004 Trådstartare Postat 23 december 2004 jo det följde med en, och den beskrev bara hur jag skulle öppna xml filen i cubase, ingen förklaring på om jag ska göra nått med mixern.
Mr Underhill (oregistrerad) Postat 10 januari 2005 Postat 10 januari 2005 Vet inte om din midimixer beteer sig på samma sätt som Behringers BCF2000. Där måste du ju gå in på device menyn, i Cubase alltså, och aktivera generic remote. Men det har du kanske provat. Jag har inte heller, trots detta , fått Behringers xml filer att fungera till Cubase mixern. Däremot fungerade deras Maciepreset utan problem. Gå in på Majkens forum och fråga honom. Han e ju helvass på det mesta.... 😱 ROCK ON! /Mr U. BCF 2000 är en dröm! 😛
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.