Jump to content
Annons

Vad är det med golfare?


anarkisten1 (oregistrerad)

Recommended Posts

anarkisten1 (oregistrerad)

Hmm lillbrorsan fyllde femti i dag så vi fixade en golfrunda, kort sagt han är golftokig. Det var inte lätt att få fram vad han ville ha så så jag föreslog att vi skulle lira lite golf, umgås (på golfbanan alltså, trodde jag då) och bjuda honom på middag efter liret. Nu visade det sig att man var tvungen att underkasta sig den stora golfguden som sånt här folk tillber samt även kunna läsa av och begripa sig på den heliga golfkoden så matchen i sig kom till stor del att påminna om en 100 meters final med ständig oro för att inte vara i vägen för dom som kom bakom. Det är inte grats att lira golf, bara greenfeen kostar från 300 spänn och uppåt för en enda jävla runda. Just här kostade det 350 spänn dvs med lite annat smått och gott runt 800 spänn för undertecknad som då givetvis bjöd.

Men va fan det var ju brorsan så det var väl inget det är han värd och mer därtill. Kort sagt efter 9 hål så blev jag trött påt, fan vi snackar en liten hård vit bolljävel och en välklippt gräsmatta hur noga får det va?

Efter vid fikat så blev det givetvis golfskrönor, yuppiiiiiiiii . Vi snackar heldag här, mega skoj (inte) hur fan orkar dom.

Jag lade märke till nåt som var lite spännande och det var att en modern driver helt enkelt måste ha utvecklats med filmen "Coneheads" som förebild. Bara brorsans putter (säkert svindyr), fan jag trodde han hade en parabolanmtenn i väskan 😛 . Inte fan blev det nån middag heller det han vi inte.

Kort sagt är du ute och skjuter golf ta genast kommandot då golfspelare tycks ha en ganska snäv verklighetsuppfattning. Ta det lungt på plan låt ingen jävel gå om det är bara nyttigt för dom att varva ner och vänta lite. Ett sista tips - förbjud allt golfsnack man är ju ändå bara där för att umgås och snacka skit. Var bollen blev av ? Fan det finns väl nya i värsta fall

Jo jag hann vinna ett hål innan jag tröttnade.

En sista sak bara

När ni är ute och skjuter golf, vägra handske och peg och sånt trams och slå hårt. Alltid det hårdaste du kan, fullt ös på varje utslag. Frågar dom om ditt handikapp säg att det är coolt och att du visserligen var förkyld förra veckan men i övrigt är du frisk Tiger Woods suger.

Fan golf är inte sport ens

Redigerat av anarkisten1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Andra tv-sporter ser alla på. Tv-golf ses bara av golfare.

Tyvärr spricker det på att jag som ickespelare mycket gärna tittar på golf. Fast bara om det är Göran Zachrisson som kommenterar, för han är kung. Nästan lika bra som Kim Hartman är som snookerkommentator.

Exempel på citat från Göran (golf): "Det är ovanligt att golfspelare kommer ifrån London. Där finns ju så mycket annat att göra som t.ex. äta hamburgare."

Exempel på citat från Kim (snooker): "Han är som en katt, otroligt svår att bunta ihop och få kontroll på"

Link to comment
Dela på andra sajter

Som hängiven antigolfare anser jag att det här är forumets viktigaste tråd någonsin.

När jag var yngre bodde vi strax brevid ett sådant där golfreservat. Tyvärr var reservatet endast till för golfarna, så då vi skulle nånstans var vi alltid tvugna att cykla runt eländet. Brorsan cyklade över en gång, då blev det ett jävla liv på golfarna. Själv brukade jag bara ta den vägen på natten.

Som upplysning för de icke insatta så är 29 april världsantigolfdagen, instiftad av Världsantigolfförbundet.

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)
Som hängiven antigolfare anser jag att det här är forumets viktigaste tråd någonsin.

När jag var yngre bodde vi strax brevid ett sådant där golfreservat. Tyvärr var reservatet endast till för golfarna, så då vi skulle nånstans var vi alltid tvugna att cykla runt eländet. Brorsan cyklade över en gång, då blev det ett jävla liv på golfarna. Själv brukade jag bara ta den vägen på natten.

Som upplysning för de icke insatta så är 29 april världsantigolfdagen, instiftad av Världsantigolfförbundet.

Hade verkligen ingen aning om att det fanns så förnuftiga världsmedborgare 🤪 .

Ja ni där trodde man att nu får vi en trevlig dag, snacka lite skit va ute i friska luften och ha skoj och slå till bolljäveln ibland när vi fick lust. Jo tjena, det går troll i en sån där golfomaniac så fort man hamnar på en sån där golfplan så det skulle vara nån slags jävla tävling. Och så skulle man lämna plats om det kom nån annan genomspurtandes med tungan på knäna och vild blick. Jag tänkte ju fan vi har betalat 1600 pix för att få lira så dom får väl vänta till vi har hittat våra bollar. Det blev ju en del letande i skogen trots att man av nån outgrundlig anledning ändå har en skaplig sving. Men när dom i hemlighet har filat klubborna snea för att dom inte pallar att en som lirar typ vart 5:e år skulle vinna och bollarna är ovala, motgräs på green (tror dom satt fröna upp ner) och gladpack över det där lilla hålet man ska pricka då erente lätt asså 😠 .

Att lägga på minnet är således 29 april, mycket bra initiativ. Hur gör man/kan man bidra? Plantera in sork kanske, sno flaggorna, spreja grafitti på golfbilarna kanske såpa klubbskaften? Hur brukar detta viktiga manifisteras, tågar man i samlad trupp till jordbruksverket eller riksidrottsförbundet med namnlistor och håller tal?

😄 :D

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)
Hyr en jordfräs och invänta vargtimmen.

🥰🙂 Fan bra idé jag har ju en fick ju ta över svärfars när han avvecklade sommarstugan.

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)
Ja fan, tolerans är överskattat, utrota allt och alla som är irriterande 🤪😛

Bra idé kan vi gå till verket snarast, vi börjar med golfarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)
Jag tror du älskar golf. I smyg.

🤪

Jättelite, så lite så det nästan inte ens känns även om man tar i.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...