Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena. Jag äger nu en Electribe EMX och en microkorg. Jag vill lägga till en sampler, främst för att kunna spela in fraser och ackord från microkorgen, och sedan lägga i lager, i realtid medans jag spelar live.

Dom jag har kollat på är;

Korg Kaoss pad KP3

Verkar ha väldigt bra effektdel, samt är snabb och lättarbetat. Samplerdelen verkar dock vara lite snålt tilltaget, med bara 4 banker.

Roland ph-404

Verkar riktigt schysst, avancerad samplerdel med sequencer samt många effekter.

Roland ph-303

Har inte riktigt förstått vad som är skillnaden mellan den och php-404, förutom utseendet och mindre lagringsutrymme.

Någon som tror sig veta vad som skulle bli bäst köp för mig? Just nu lutar det år ph-303an. Gärna begagnad också eftersom priset är en faktor.

Finns det någon annan produkt som jag missat? Förutom mpc serien som är för dyr och overkill funktioner för det jag ska använda den till.

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.