Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 84
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postat
Hehe... vore tacksamt att ha dig som opponent på en disputation.

haha, mjo tjejen som hade mig som opponent var faktiskt inte så glad över att jag monterade ner hela hennes resonemang på exjobbsframläggningen 🙂

Och valle, om det fanns sådana forskningsresultat, om metoderna var klockrena och resultatet statistiskt säkerställt, plus att flera liknande studier fått samma resultat, då har du MÖJLIGEN en poäng, men det finns ändå en massa risk att det inte är köttet som har effekten utan kanske brunsås. Vidare kan man kanske inte avgöra om den uteblivna munhålecancern beror på snuset eller behandlingen mot tandlossning. 😏

Min egen ståndpunkt är att snus är onödigt. Dessutom är jag vegetarian*, fast inte för att slippa någon form av cancer eller så, utan helt enkelt för att det är förbannat slösaktigt med resurser (framförallt energi) att producera kött.

*jag äter dock fisk, men inte odlad.

Postat

Fidden, läste du från länken jag la upp - även om Dvibe hade åsikter om att den var från 90...

Jag menade att jag skulle vilja ha dig som opponent, för hur skulle du kunna sabla ned någon om vadsomhelst kan komma fram och därmed är inget fel.

Postat
Fidden, läste du från länken jag la upp - även om Dvibe hade åsikter om att den var från 90...

Jag menade att jag skulle vilja ha dig som opponent, för hur skulle du kunna sabla ned någon om vadsomhelst kan komma fram och därmed är inget fel.

Du verkar tro att bara för att något står i en rapport är det rätt och riktigt och sanning, men så är det ju faktiskt inte.

Postat

Jag hade inga åsikter om det, bara ett kallt konstaterande.. Jag orkade inte läsa igenom den milslånga websidan, no offence.. 😆

/Daniel

Postat
Du verkar tro att bara för att något står i en rapport är det rätt och riktigt och sanning, men så är det ju faktiskt inte.

Nej, givetvis inte. Medger att jag överdrev i repliken till DVibe, bara för att han klagade på att den var från 90.

Postat

Hade en bok som hette "Vad gjorde farfar i höjd", om idrott förr i världen. Där beskrevs

en tävling i långdistanslöpnig mellan en vegetarian och en köttätare. Köttätaren vann.

Postat (redigerat)
Hade en bok som hette "Vad gjorde farfar i höjd", om idrott förr i världen. Där beskrevs

en tävling i långdistanslöpnig mellan en vegetarian och en köttätare. Köttätaren vann.

Ponera att en nikotin(miss)brukare ställer upp i en tävling mot folk som inte brukar nikotin. Ponera vidare att han vinner. Han kanske till och med slår världsrekord. Betyder det att det är en fördel i fysisk aktivitet att bruka nikotin? Personen i fråga heter förresten Patrik Sjöberg.

Förresten, jag antar att vegetarianen i ditt exempel inte var Paavo Nurmi, som var vegetarian från 12 års ålder 🤪

Redigerat av Fidden
Postat
Ponera att en nikotin(miss)brukare ställer upp i en tävling mot folk som inte brukar nikotin. Ponera vidare att han vinner. Han kanske till och med slår världsrekord. Betyder det att det är en fördel i fysisk aktivitet att bruka nikotin? Personen i fråga heter förresten Patrik Sjöberg.

Är det där den hårfina skillnaden mellan bruka och missbruka kommer in i bilden?

Missbruka är när det går utför, bruka när det går bättre än utan?

Postat

jo? fast jag vet inte om han gjorde det då iofs. men vi kan ta alkohol istället, där finns det en rysk snubbe som ligger bra till.

Postat
Är det där den hårfina skillnaden mellan bruka och missbruka kommer in i bilden?

Missbruka är när det går utför, bruka när det går bättre än utan?

Du missar poängen. Vi har ingen aning om hur högt Patrik hade hoppat om han inte rökt.

Postat
Du missar poängen. Vi har ingen aning om hur högt Patrik hade hoppat om han inte rökt.

Åh, Fiddens poänger missar man minsann inte... det kanske finns forskningsrapporter som säger motsatsen mot vad du påstår?

😉

Postat
Åh, Fiddens poänger missar man minsann inte... det kanske finns forskningsrapporter som säger motsatsen mot vad du påstår?

😉

Det beror på vilket påstående du menar 😆

Postat
Med "det" menar du "det"? [nudge, nudge, know what I mean, know what I mean...]

😄

Naturligtvis, om jag inte gjorde det innan gör jag det nu!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.