SadamJR Postat 21 augusti 2009 Postat 21 augusti 2009 (redigerat) Tycker att snusning är en oestetisk vana. Ungefär lika attraktivt som thinnersniffande. Redigerat 21 augusti 2009 av SadamJR
tomazopantera Postat 21 augusti 2009 Postat 21 augusti 2009 Tycker att snusning är en oestetisk vana. Ungefär lika attraktivt som thinnersniffande. Fast thinner luktar godare än snus... 😄
Valle Postat 21 augusti 2009 Postat 21 augusti 2009 Oestetiskt, SadamJR, eh? Varför är ditt "nick" SadamJR?
Fidden Postat 22 augusti 2009 Postat 22 augusti 2009 Fast thinner luktar godare än snus... 😛 True, true 😎
Björn Olsberg Postat 27 augusti 2009 Postat 27 augusti 2009 Tycker att snusning är en oestetisk vana. [...] Då har du inte snusat själv, det är betydligt mer och jobbigare än en vana. 😄 .björn. - nykter nikotinist sedan 2 år
SadamJR Postat 27 augusti 2009 Trådstartare Postat 27 augusti 2009 Har aldrig varit någon renlevnadsmänniska, men tobak funkar inte för mig. Får en snus av svågern ibland men blir bara yr.
Hellpig Postat 9 september 2009 Postat 9 september 2009 Jag vet inte riktigt varför men jag slutade för lite styvt 3 veckor sedan. Riktigt j-a jobbigt... och det värsta är att jag har varit snusfri i två år tidigare, men suget försvann aldrig. Började snusa medvetet när jag insåg att jag var på väg att börja röka, efter lite feströkande.
Analogfreak (oregistrerad) Postat 9 september 2009 Postat 9 september 2009 (redigerat) Jag har hållt upp från snusning i 18 månader nu. 😛 Redigerat 9 september 2009 av Analogfreak
D Vibe Postat 9 september 2009 Postat 9 september 2009 Jag ser inte riktigt poängen med tobaksbruk...?
Dingbats Postat 9 september 2009 Postat 9 september 2009 Jag ser inte riktigt poängen med tobaksbruk...? Jag tycker precis samma sak. När jag ser folk som röker eller snusar tänker jag bara, jaha, vad ska det vara bra för. Skadligt, äckligt och dyrt, och ingenting man saknar om man inte är fast i det redan.
Valle Postat 9 september 2009 Postat 9 september 2009 Jag tycker precis samma sak. När jag ser folk som röker eller snusar tänker jag bara, jaha, vad ska det vara bra för. Skadligt, äckligt och dyrt, och ingenting man saknar om man inte är fast i det redan. Äter du kött?
debatt Postat 9 september 2009 Postat 9 september 2009 Äter du kött? Det är vackert, nyttigt och relativt billigt!
SadamJR Postat 9 september 2009 Trådstartare Postat 9 september 2009 Kött är gott. Särskilt irländskt.
Dingbats Postat 9 september 2009 Postat 9 september 2009 Äter du kött? Kött är varken skadligt, äckligt eller dyrt, och det är dessutom rätt krångligt att se till att man får i sig allt man behöver om man inte äter det. Veckans pris till dålig jämförelse går till Valle!
Valle Postat 9 september 2009 Postat 9 september 2009 Kött är varken skadligt, äckligt eller dyrt, och det är dessutom rätt krångligt att se till att man får i sig allt man behöver om man inte äter det. Veckans pris till dålig jämförelse går till Valle! Jag tackar för priset, Bubbles! Så, åter till apans uttalande: När jag ser folk som röker [eller varför inte: äter kött] eller snusar [eller varför inte: äter animaliska produkter] tänker jag bara, jaha, vad ska det vara bra för. Skadligt, äckligt och dyrt, och ingenting man saknar om man inte är fast i det redan. Jag har en dotter som är vegetarian, och en som är vegan... förstår du, Bubbles, vart jag är på väg?
SadamJR Postat 9 september 2009 Trådstartare Postat 9 september 2009 Jag tror inte att någon förstår vart du är på väg.
Valle Postat 9 september 2009 Postat 9 september 2009 Jag tror inte att någon förstår vart du är på väg. Vad är det nu? Får du inte tillräckligt med uppmärksamhet?
Dingbats Postat 9 september 2009 Postat 9 september 2009 Jag har en dotter som är vegetarian, och en som är vegan... förstår du, Bubbles, vart jag är på väg? Jag förstår precis vart du är på väg och det är fortfarande en lika dålig jämförelse. Buttercup.
Valle Postat 10 september 2009 Postat 10 september 2009 det är fortfarande en lika dålig jämförelse. Klart att du tycker. Vad annars, efter att du wiseguy:at dig över hundratusentals människor (snusare) som skulle göra nästan vad som helst för att bli lika "rena och duktiga" som du. Dessutom, att kött inte är skadligt, äckligt eller dyrt, är en naiv inställning som typiskt nog skulle kunna företrädas av just — dig.
Dingbats Postat 10 september 2009 Postat 10 september 2009 Det är en ju meningslös debatt. Visst, kött är inte världens bästa grej heller, men du får hålla med om att det fyller en funktion. Om man inte äter kött och inte ersätter det med nåt annat så får man problem. Om man inte röker eller snusar blir man av med problem.
Valle Postat 10 september 2009 Postat 10 september 2009 Det är en ju meningslös debatt. Visst, kött är inte världens bästa grej heller, men du får hålla med om att det fyller en funktion. Om man inte äter kött och inte ersätter det med nåt annat så får man problem. Om man inte röker eller snusar blir man av med problem. Jag vill hålla kvar lite vid snus vs kött. Vilka "problem" finns med snusning, menar du? Begäret? Kicken? Ekonomin?
Valle Postat 10 september 2009 Postat 10 september 2009 Cancer i munhålan. Har du haft cancer i munhålan på grund av snusning, eller vet du någon som har fått cancer i munhålan på grund av snusning?
debatt Postat 10 september 2009 Postat 10 september 2009 Har du haft cancer i munhålan på grund av snusning, eller vet du någon som har fått cancer i munhålan på grund av snusning? Några tusen per år.
Vallhagen Postat 10 september 2009 Postat 10 september 2009 Några tusen per år. Nä, det gäller rökare. Sverige är det enda landet i världen som snusar, och vi ligger samtidigt i botten på statistiken över munhålecancer. Snus ger liksom inte cancer. Däremot så ÄR snus egentligen bara blajjigt o dumt. Den enda effekten är ju att det är beroendeframkallande. Tyvärr är det fint o gott:) *** Jämförelsen med kött är larvig, kött innehåller för bövelen livsviktigt protein. Livsviktigt betyder att vi dör om vi inte får i oss det. Bra grejer liksom. Det kan man inte säga om snus. *** Hörde förövrigt en (sann?) skröna om nån finsk tjej på sverigebesök. Hon var förundrad över att ALLA svenska snubbar hade en genetisk missbildning - de var liksom skeva i käften. Sen fattade hon at de snusade... Bengt Nikotinist sen... skitlänge.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.