Jump to content
Annons

Vocoders?


börnen (oregistrerad)

Recommended Posts

börnen (oregistrerad)

Vad finns det för Vocoders, stand-alone eller VST:er?

Jag vet att NI har en som heter Vokator, men finns det fler och framförallt billigare? (läs gratis, nåja kanske inte helt 😄 )

/Kent

edit: litet tillägg bara...hamnade denna tråden fel nu eller kan man säga att en vocoder är ett instrument (vilket jag tycker) eller skulle jag skrivit denna under "effekter"? 😆

Redigerat av börnen
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om man nu ska prata om hårdvara istället för de där eländiga pluggarna... 😆 ...så finns det faktiskt en hel massa.

Dels gamla dedikerade analoga Vocoders, t.ex. från Korg, etc.

Många synthar har dessutom nuförtiden en mer eller mindre välutvecklad Vocoderdel... Korg MS2000 har vad jag förstått en riktigt bra sådan, och andra vanliga exempel är Access Virus, Waldorf Q/uQ, Clavia NordModular/G2. (G2X och MS2000B har t.o.m. en medföljande svanhalsmikrofon för enkel vocoderanvändning!).

Edit: Ja, nu ser jag att jag (som vanligt?) tolkade saker och ting precis som jag vill... "Stand-alone" kanske inte nödvändigtvis betyder fristående, som i utanför datorn...? 😄

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

börnen (oregistrerad)

Jag får väl kalla mig för dumb_kent from nu 🙂 Jag letade igenom hela tråden pluggar/instrument och glömde kolla i tråden pluggar/effekter eller tom att söka i forumet... 🙂 sorry!

Nä, jag menade stand-alone som fristående program...

/Kent

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...