Beeswax Postat 21 augusti 2009 Postat 21 augusti 2009 (redigerat) Hej Jag har en låt som jag skrev för några dagar sen. Är mycket nöjd so far och tror att detta kan bli något riktigt bra. Jag har suttit i timmar och försökt att spåna fram en någorlunda text men jag failar miserabelt. Är det så att det finns någon händig textmakare därute som skulle kunna tänka sig ett samarbete? Samarbetet gäller i första hand denna specifika låt men om det går bra så kan det bli ett fortsatt samarbete! Jag hade tänkt mig att samarbetet skulle ske i första hand via msn. Jag skickar isåfall en sample och sen får vi se vart det leder! Förhoppningsvis kan vi få fram en färdig låt klar att spela in! Någon som känner sig sugen? Frågot och dylikt kan postas här eller tas genom PM. MVH Marcus Redigerat 21 augusti 2009 av Beeswax
sadomachine (oregistrerad) Postat 21 augusti 2009 Postat 21 augusti 2009 Det skulle nog underlätta om du åtminstone skrev vad det är för musikstil, om det är en snabb/långsam låt eller allra helst lägger upp den så folk kan få lyssna.
Beeswax Postat 21 augusti 2009 Trådstartare Postat 21 augusti 2009 Det skulle nog underlätta om du åtminstone skrev vad det är för musikstil, om det är en snabb/långsam låt eller allra helst lägger upp den så folk kan få lyssna. Låten är postgrunge/akustisk .. ska slänga upp låten lite senare!
Kinlion (oregistrerad) Postat 3 september 2009 Postat 3 september 2009 Har du gjort melodi till låten...? Eller är det bara komp? Har du tänkt svensk eller engelsk text?
Beeswax Postat 3 september 2009 Trådstartare Postat 3 september 2009 Har du gjort melodi till låten...? Eller är det bara komp?Har du tänkt svensk eller engelsk text? Melodin är klar i princip.. jag har spelat in en lite improviserad version med komp och melodi.. inte 100% spikad melodi dock..Texten skall vara på Engelska.
Kinlion (oregistrerad) Postat 3 september 2009 Postat 3 september 2009 Jag kör ju inte msn eller dyl. Men om jag kan komma åt låten någonstans där man hyfsat hör hur låten ska vara. Och där man även hör hur melodin ska vara, så gör jag gärna ett försök! Sedan så är det ju alltid kul att veta hur du tänkte när du skrev musiken...(din känsla)! Jag menar att det är ju tråkigt om du får en text med ett innehåll som du anser är motsatt till vad du kände när du skrev den... Jag jobbar inte så snabbt, men jag gör som sagt gärna ett försök om jag känner något när jag hör den!
Beeswax Postat 3 september 2009 Trådstartare Postat 3 september 2009 Jag kör ju inte msn eller dyl.Men om jag kan komma åt låten någonstans där man hyfsat hör hur låten ska vara. Och där man även hör hur melodin ska vara, så gör jag gärna ett försök! Sedan så är det ju alltid kul att veta hur du tänkte när du skrev musiken...(din känsla)! Jag menar att det är ju tråkigt om du får en text med ett innehåll som du anser är motsatt till vad du kände när du skrev den... Jag jobbar inte så snabbt, men jag gör som sagt gärna ett försök om jag känner något när jag hör den! Jag har redan kommit en bit med den.. fick hjälp av en annan vänlig människa på detta forumet men jag kan slänga upp den så får vi se! Då texten i skrivande stund fortfarande inte är klar! jag ska slänga upp den nånstans när jag kommer hem!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.