Myrli Postat 15 december 2004 Dela Postat 15 december 2004 Hej jag har ett problem med atmosphere, När jag har spelat in stråkar i ett spår och använt sustain pedalen och sen spelar upp spåret och kommer till slutet så slutar det inte utan sista tonen/tonerna fortsätter i all evighet, har testat att spela utan pedal, olika pedal inställningar osv. MEn det funkar inte. Vad ska jag göra? Är det nån inställning som är fel? /AeM Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 15 december 2004 Dela Postat 15 december 2004 (redigerat) Kanske väl enkel lösning, men har du kollat så att MIDI-signalen "släppa pedalen" verkligen har blivit inspelad? Edit: Programmet du spelar in i kanske filtrerar bort vissa midi-signaler också... Redigerat 15 december 2004 av android Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Keys Postat 15 december 2004 Dela Postat 15 december 2004 hmm....detta blir ett fullständigt meningslöst inlägg.....så egentligen borde jag bara trycka "back" och skita i att svara, men...... Jag vet att jag har varit med om samma sak, men bara ibland..... Ibland när man trycker på stop så ligger atmosphere och lirar på samma toner, tills man trycker på......hmmm.....nått.....mins inte vad....men jag kör ju logic, så det hade väl inte hjälpt ändå.... I gamla cakewalk 8, eller vad det nu var jag körde för länge sen, fanns det en "panic" knapp....som löste alla såna problem....men händer det hela tiden bör man kanske leta efter en annan lösning..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
börnen (oregistrerad) Postat 15 december 2004 Dela Postat 15 december 2004 Du har rätt keys, helt meningslöst... jag fattade inte ett jota 😄 men det kan ju också ha att göra med att jag är en fullkommlig n00b! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Johan Royen Postat 15 december 2004 Dela Postat 15 december 2004 Ja, det låter ju som att några off-meddelanden inte spelas in. Nu skriver du inte vilken sequencer du använder, men det låter osannolikt att någon skulle skriva en sequencer som inte spelar in note-off eller sustain/expression-off meddelanden. Möjligt är ju att problemet ligger i Atmosphere (också osannolikt) eller i hårdvaran du använder (keyboard/pedal/kablar), om det händer hela tiden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 15 december 2004 Dela Postat 15 december 2004 Det Mr Keys pratar om tror jag att man kan tolka som "stuck notes"... Alltså att det blir nåt fel nånstans så att noter (oftast relativt slumpmässigt) fastnar. Brukar oftast bero på dåligt MIDI-interface... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Myrli Postat 15 december 2004 Trådstartare Dela Postat 15 december 2004 Okej, jag använder cubase sx, synten är en Ensoniq Esp och en Korg M1. Ljudkortet är audiophile 2496. När jag använder steinberg hypersonic's stråkljud så funkar det utmärkt. Men så fort jag spelar med ett stråk ljud i Atmosphere så stannar tonerna och slutar inte spela föräns jag byter ljud i atmosphere. Vad ska jag göra. En annan fråga, Jag använder the grand piano när jag spelar in piano. Men när jag ska mixa ner ljuden till wav fil så tar det en evighet. Alltså en kort snutt på kanske 10 sek ta 20 min att mixa ner. Gör jag nåt fel? Eller är det min dator som inte klarar av The Grand. (dator, Amd XP +2400, 512 mb/ram, audiophile 2496.. //AeM Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 15 december 2004 Dela Postat 15 december 2004 En annan fråga, Jag använder the grand piano när jag spelar in piano. Men när jag ska mixa ner ljuden till wav fil så tar det en evighet. Alltså en kort snutt på kanske 10 sek ta 20 min att mixa ner. Gör jag nåt fel? Eller är det min dator som inte klarar av The Grand. (dator, Amd XP +2400, 512 mb/ram, audiophile 2496.. //AeM Vilken kvalitet är det på ljuden i "the grand piano"? 44/16 eller 44/24? Om du mixar ner tillsammans med andra wavefiler till ett annat format (24 bits till 16 bits, 96kHz till 44kHz etc etc) så gör du ju egentligen en "dithering" tillsammans med mixdown. Kan tänka mig att det tar en bra stund (om det nu är så här)... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.