John Roberts Postat 18 augusti 2009 Postat 18 augusti 2009 Vissa av mina vst-plugins sparar inte ändringar, alltså volymnivå, filterinställningar, panoreringar etc. i Cubase. När jag sparat, stängt ner och sedan öppnar projektet igen, är de tillbaka på default. Dock är den preset jag utgått från sparad. Det gäller såväl vst-synthar som effekter. Vad kan det bero på? Har jag installerat något fel? Om någon känner till problemet vore hjälp mycket uppskattat. Har nämligen inte hittat något på nätet. /J
Ludde46 (oregistrerad) Postat 18 augusti 2009 Postat 18 augusti 2009 Jag har samma problem i wavelab studio 6.1..vad det beror på, vet jag ej... 🤪 men det är ju lite tråkigt att det inte funkar......... I mitt pro tools funkar allt som det skall...... Ja, det var kanske inte en lösning...men det finns fler med samma problem, jag då asså
John Roberts Postat 27 augusti 2009 Trådstartare Postat 27 augusti 2009 Ok, undrar om det inte kan bero på hur man installerat vissa foldrar... Ska testa det. Annars är det allmänt frustrerande och gör vissa produktioner i stort sett omöjliga att skissa upp innan det är dags för audio mixdown. Måste med andra ord hitta en lösning snarast. Någon annan som känner igen sig?
4Trax Postat 27 augusti 2009 Postat 27 augusti 2009 Kan det vara att det är demo versioner som typ massey pluggar. De funkar som de ska men återställs varje gång man öppna projektet†
Gäst Postat 14 oktober 2018 Postat 14 oktober 2018 Har samma problem. Tillbaka på noll när man öppnar igen. Går ju spara presetsinställningarna och lägga in men det är sjukt tråkigt att göra på varenda projekt man öppnar! HJÄLP!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.