Jump to content
Annons

Dream. Eller ngt...

ketri

Ge mig en siffra!  

7 röster

1. 1. Ge mig en siffra!

• 5 5
      3
    • 4 4
      1
    • 3 3
      0
    • 2 2
      0
    • 1 1
      0

Recommended Posts

LÅTNAMN: Dream (Arbetsnamn)

ARTIST/GRUPP: Estelle (Hette vi innan men nu är det ju någon annan som heter det)

GENRE:

LÅTLÄNGD: 3.51

KOMPOSITÖR: Carl Johan Erlandsson & Alexander Racov

PRODUCENT: Carl Johan

EV. MEDVERKANDE: Carl Johan, Alexander och Teresia Bokor

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: .ram

STORLEK:

STATUS: Nästan färdig

LÅTLÄNK: Dream

Det här är min första låt här i forumet.

Se till att skaffa Real player... Fungerar så dåligt annars.

Tyvärr är kvaliten ganska dålig på både bild och ljud men det tar lite för stor plats annars.

Sången ska bytas ut till kvinlig sådan. Lite småsaker ska ändras i musiken. "Videon" är inte heller 100. "Introt" är medvetet långt eftersom det är en del av ett sammanhang.

Inspelad hos mig och hos Alex och mixad hemma hos mig. Vi använder båda PC med Cubase SX2.

Ge mig konstruktiv kritik!

Dela på andra sajter

Annons
Riktigt häftig video. Riktigt skön musik också. Hade du en enkel digitalkamera när du spelade in detta eller nåt vassare?

edit: Läskig desutom :rolleyes:

Tack! Läskig tar jag som en komplimang. Nu har vi båda berömt varandra...

Videon är inspelad med en DV-kamera. Det ser inte så bra ut eftersom den är så hårt komprimerad. Originalfilen ligger på 780 mb... Så det är en extrem skilnad.

Dela på andra sajter

Riktigt häftig video. Riktigt skön musik också. Hade du en enkel digitalkamera när du spelade in detta eller nåt vassare?

edit: Läskig desutom  😉

Tack! Läskig tar jag som en komplimang. Nu har vi båda berömt varandra...

Videon är inspelad med en DV-kamera. Det ser inte så bra ut eftersom den är så hårt komprimerad. Originalfilen ligger på 780 mb... Så det är en extrem skilnad.

Oj 780 meg. Det är lite stort ja. Men den var verkligen riktigt snygg. Vilket program editerade du vidoen i? Skulle vara kul att prova själv att göra nån form av video.

Ja nu har vi berömt varann haha =). Det e så det skka va :rolleyes:

Dela på andra sajter

:rolleyes:

Jag använder Sony Vegas 5. Jag tycker att det är väldigt lättarbetat och man slipper alla renderingar så fort man gjort en ändring som man får stå ut med i Final Cut Pro.

Har hört talas om vegas. Det sägs vara bra som stryk men dyrt som guldet själv.

eeh... ja, kanske?!?! 😉

Dela på andra sajter

:rolleyes:

Jag använder Sony Vegas 5. Jag tycker att det är väldigt lättarbetat och man slipper alla renderingar så fort man gjort en ändring som man får stå ut med i Final Cut Pro.

Har hört talas om vegas. Det sägs vara bra som stryk men dyrt som guldet själv.

eeh... ja, kanske?!?! 😉

haha. Vad kostar det. Inte för att jag skulle ha råd men för nyfikenhetens skull =).

Dela på andra sajter

Grymmt snygg video. Inte direkt de drömmarna jag önskar att jag drömde... Låter dessutom bra, skulle gärna höra den kvinnliga sången på sen. Kan bara säga tummen upp till detta. Hög kvalisort!

Dela på andra sajter

Video redigerings programmet Sony Vegas 5 var faktiskt med som en demo i nåt av höstnumren av Studio, har sett folk som gjort bra grejer innan demotiden gått ut !!

Redigerat av robc
Dela på andra sajter

Åååh, man får tacka för allas trevliga kommentarer! Jag/vi ska försöka göra färdigt låten och videon efter jul. Vi har en del annat material i samma anda. Men de är nog bättre ändå.

Det är jobbigt att vara tre i ett band och bo i tre olika städer med ett antal timmar mellan sig. Vi har inte träffats en enda gång under tiden vi har skrivit och spelat in. Allt har skickats vi MSN Messenger.

Dela på andra sajter

Video redigerings programmet Sony Vegas 5 var faktiskt med som en demo i nåt av höstnumren av Studio, har sett folk som gjort bra grejer innan demotiden gått ut !!

Jag rekommenderar alla att testa vegas! Det är riktigt kul!

Dream är det första jag gjort i videoväg och även den första låten jag gjort i Cubase.

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
  • 4 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.