Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har googlat runt och försökt hitta lösningen i manualen men fortfarande inte lyckats komma på hur jag spelar in med effekter (Logics inbyggda mjukvaru effekter) som man vill leka med i realtid under inspelning.

T.e.x om jag kör ett tape delay och leker lite med inställningarna på en kanal under inspelningens gång, hur får jag detta inspelat?

Tänkte först att man ställde in den där man drar i (öhh kommer inte på namnet 😆 ) som ligger under I/O till write sen startar inspelningen och börjar leka, men nope, funka inte.

Annons
Postat

Om jag förstår det rätt så vill du helt enkelt spela in ett spår med effekt, utan att behöva lägga på effekt efter. Stämmer det så handler det om gå till enviroment > new > Channel strip (längst ner) > input. Sedan är det bara till att sätta in effekterna på input-kanalens inserts.

Hoppas att det funkar för dig.

Här kommer även en länk till SFLogicninjas kanal på youtube.

Det länkade avsnittet handlar bland annat om att spela in effekter direkt på spåret 😆

http://www.youtube.com/profile?user=SFLogi...s/5/705gAwqA8dk

Postat
Har googlat runt och försökt hitta lösningen i manualen men fortfarande inte lyckats komma på hur jag spelar in med effekter (Logics inbyggda mjukvaru effekter) som man vill leka med i realtid under inspelning.

Tror inte du egentligen vill spela in några effekter hårt på audiospåren. Bättre använda automationen som du själv var inne på. Kan det vara så att du inte har software monitoring aktiverat så att du inte hör effekterna i realtid, och att det är det du var ute efter?

/D

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.