Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Är det någon som känner till ett bra VST plugin för dist-effekt. kör analog elgitarr, spelar in med Cubase Ess 4. Tycker den inbyggda i Cubase är sådär.

Mvh/

Anders

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat

Sen finns det många andra gratis som är bra också (Bäst jag skriver det innan Valle kommer och säger att det finns ingen anledning köpa när det finns gratis. 🙂 ) Här finns några http://www.acmebargig.com/

Postat
Sen finns det många andra gratis som är bra också (Bäst jag skriver det innan Valle kommer och säger att det finns ingen anledning köpa när det finns gratis. 😆 ) Här finns några http://www.acmebargig.com/

...som också fanns med i artikeln jag länkade till... 😉

Postat

Hej igen,

Tack för tipsen ovan - skall läsa igenom detta noga. En kort fråga bara innan jag sätter igång. Vad är skillnaden för förstärkarpluggar och tex en dist-effekt. När jag spelat in min gitarr får jag ju ett kanonbra rent ljud, som jag bara vill dista. Behöver jag då både en förstärkaremulator och dist - eller är det samma sak? Det jag är ute efter är ett bra distljud, som jag kan anpassa efter smak och stil.

Mvh/

Anders

Postat
(Bäst jag skriver det innan Valle kommer och säger att det finns ingen anledning köpa när det finns gratis. 😆 )

😉

Postat
Hej igen,

Tack för tipsen ovan - skall läsa igenom detta noga. En kort fråga bara innan jag sätter igång. Vad är skillnaden för förstärkarpluggar och tex en dist-effekt. När jag spelat in min gitarr får jag ju ett kanonbra rent ljud, som jag bara vill dista. Behöver jag då både en förstärkaremulator och dist - eller är det samma sak? Det jag är ute efter är ett bra distljud, som jag kan anpassa efter smak och stil.

Mvh/

Anders

Den stora skillnaden är att i en förstärkarsimulator har du cabinettsimulering.

En gitarr genom en distpedal/förstärkare utan att passera via en högtalarlåda låter allt annat än trevligt.

DieHard (oregistrerad)
Postat
...som också fanns med i artikeln jag länkade till... 😉

Mmm märkte det när jag stängde igen länken sist av de alla. 😊 Men då var de ju försent.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.