froosh Postat 15 augusti 2009 Postat 15 augusti 2009 Jag har införskaffat ett exemplar av EZ Drummer så att jag (äntligen) kan lägga till lite trummor till mina låtar, som jag spelar in i Pro Tools LE 8 (PC). Dock har jag INGEN aning om hur man får fram det i Pro Tools. Hur gör jag så att jag kan använda EZ Drummer? Tack på förhand /froosh 😏
ChrisSnyder Postat 15 augusti 2009 Postat 15 augusti 2009 Skapa ett nytt stereo instrument track tryck på typ shift + command (på mac, ctrl på pc antar jag) + N och väljer stereo instrument tack. sen mosar du in EZD som insert på den kanalen. Och ba kör som vanligt!
froosh Postat 15 augusti 2009 Trådstartare Postat 15 augusti 2009 Skapa ett nytt stereo instrument track tryck på typ shift + command (på mac, ctrl på pc antar jag) + N och väljer stereo instrument tack. sen mosar du in EZD som insert på den kanalen. Och ba kör som vanligt! Vänta, vad? Det där förstod jag inte: sen mosar du in EZD som insert på den kanalen. Och ba kör som vanligt! Försök gärna att förklara som en dagislärare förklarar för en treåring.... 🙂
ToftuserATB Postat 16 augusti 2009 Postat 16 augusti 2009 1. Skapa ett nytt spår i protools, ett sk Instrument track 2. Klicka till vänster om spåret på insert fältet och välj under RTAS EZ Drum plugin 3. Dra in färdiga midiregioner eller spela in egna Tuta och kör! Vill du sedemera ha ut varje enskild kanal som eget spår så titta i manualen för EZ. Det finns massor av videos mm på nätet ang. detta program också Lycka till. PS Vet du inte hur du gör nya spår i Protools bör du läsa igenom manualen även där alternativt titta på nätet efter tutorials.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.