Jump to content
Annons

Lyssning till varje pris

Recommended Posts

Annons
Postat

Jag litar på folks goda omdöme och att de flesta verkar välja mp3.

Det finns gott om musikutbud för hifisnubbar att göra sig belåtna med - men de är ständigt så förfärade.. och lägger fram det som att det är deras milda avsikt att hjälpa - jag är inte alls osäker på min förmåga att bedöma kvalitet. Sluta jaga mig med ogg vorbis i högsta hugg. Jag bryr mig inte.

Det är ingen som valt något de inte föredrar. Sluta trolla DN.

DieHard (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Nä du har all rätt att sitta och vara nöjd med sämre ljudkvalitet så kan vi som önskar oss något bättre se fram emot något bättre så snart som möjligt. Helst redan igår.

Redigerat av DieHard
Postat
Nä du har all rätt att sitta och vara nöjd med sämre ljudkvalitet så kan vi som önskar oss något bättre se fram emot något bättre så snart som möjligt. Helst redan igår.

Tack!

Lycka till o ha det fint

Postat

Så producenten för Markoolio och A-Teens beklagar sig över att människor inte uppskattar kvalitet.

Åke

Postat (redigerat)

Det är precis som med allt. Vi som håller på med verksamheten vill ha det. Men inte så många mer. Eller saken är, att det spelar ingen större roll för den flesta människorna.

De som är motor intresserade och har pengar. De har 500hk. Men inte en vanlig svensson.

Dock om vi fick bättre ljudkvalité så kommer inte människor lägga tusentalls pengar högtalare/lurar osv.

Redigerat av Gäst
Postat

Spelar ljudkvalitén någon roll alls i dagens samhälle?

4 av 5 lyssnar ju främst i laptophögtalare eller medföljande ipodlurar, för dem spelar det ju nästan ingen roll ljudmässigt om det är 24-bit flac eller 64kbps Mono MP3.

Innan man ser till att försöka förändra ljudkvalitën genom format etc, så är det väl bäst att dagens producenter fan tar sig i kragen och ger ut musik värda högre ljudkvalité än 192kbps MP3. Det är det enbart ca 5% av mina album som uppnår.

DieHard (oregistrerad)
Postat
Tack!

Lycka till o ha det fint

Tack detsamma.

DieHard (oregistrerad)
Postat
Så producenten för Markoolio och A-Teens beklagar sig över att människor inte uppskattar kvalitet.

Åke

Visserligen sant men det var ju inte den sortens kvanti.... *host* jag menar kvalitet det var frågan om.

Postat (redigerat)

Det är lustigt hur olika människor använder musiken. Jag själv använder den till 100% avkoppling. Hifi nörd som jag är så blir njutningen betydligt mkt mer med bra kvalité.

Morsan skulle inte höra skillnad på en låt inspelad i en 1000000000000000000:- studio eller hemmapularens Berhinger studio för 4000:-

Redigerat av Alexho
Postat
Alla med normal hörsel vet att MP3-filer är djävulens påfund. Det är bara usel

musik som låter bra i MP3-format.

Vänta. Du är seriös? Hahah.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.