DieHard (oregistrerad) Postat 15 augusti 2009 Postat 15 augusti 2009 Det här är något som nog alla som gör musik instämmer i: http://www.dn.se/kultur-noje/musik/lyssnin...e-pris-1.931690
laxlaxlax Postat 15 augusti 2009 Postat 15 augusti 2009 Jag litar på folks goda omdöme och att de flesta verkar välja mp3. Det finns gott om musikutbud för hifisnubbar att göra sig belåtna med - men de är ständigt så förfärade.. och lägger fram det som att det är deras milda avsikt att hjälpa - jag är inte alls osäker på min förmåga att bedöma kvalitet. Sluta jaga mig med ogg vorbis i högsta hugg. Jag bryr mig inte. Det är ingen som valt något de inte föredrar. Sluta trolla DN.
DieHard (oregistrerad) Postat 15 augusti 2009 Postat 15 augusti 2009 (redigerat) Nä du har all rätt att sitta och vara nöjd med sämre ljudkvalitet så kan vi som önskar oss något bättre se fram emot något bättre så snart som möjligt. Helst redan igår. Redigerat 15 augusti 2009 av DieHard
laxlaxlax Postat 15 augusti 2009 Postat 15 augusti 2009 Nä du har all rätt att sitta och vara nöjd med sämre ljudkvalitet så kan vi som önskar oss något bättre se fram emot något bättre så snart som möjligt. Helst redan igår. Tack! Lycka till o ha det fint
ake Postat 15 augusti 2009 Postat 15 augusti 2009 Så producenten för Markoolio och A-Teens beklagar sig över att människor inte uppskattar kvalitet. Åke
Gäst Postat 15 augusti 2009 Postat 15 augusti 2009 (redigerat) Det är precis som med allt. Vi som håller på med verksamheten vill ha det. Men inte så många mer. Eller saken är, att det spelar ingen större roll för den flesta människorna. De som är motor intresserade och har pengar. De har 500hk. Men inte en vanlig svensson. Dock om vi fick bättre ljudkvalité så kommer inte människor lägga tusentalls pengar högtalare/lurar osv. Redigerat 15 augusti 2009 av Gäst
Rocke Postat 15 augusti 2009 Postat 15 augusti 2009 Spelar ljudkvalitén någon roll alls i dagens samhälle? 4 av 5 lyssnar ju främst i laptophögtalare eller medföljande ipodlurar, för dem spelar det ju nästan ingen roll ljudmässigt om det är 24-bit flac eller 64kbps Mono MP3. Innan man ser till att försöka förändra ljudkvalitën genom format etc, så är det väl bäst att dagens producenter fan tar sig i kragen och ger ut musik värda högre ljudkvalité än 192kbps MP3. Det är det enbart ca 5% av mina album som uppnår.
DieHard (oregistrerad) Postat 15 augusti 2009 Postat 15 augusti 2009 Tack! Lycka till o ha det fint Tack detsamma.
DieHard (oregistrerad) Postat 15 augusti 2009 Postat 15 augusti 2009 Så producenten för Markoolio och A-Teens beklagar sig över att människor inte uppskattar kvalitet. Åke Visserligen sant men det var ju inte den sortens kvanti.... *host* jag menar kvalitet det var frågan om.
Alexho Postat 15 augusti 2009 Postat 15 augusti 2009 (redigerat) Det är lustigt hur olika människor använder musiken. Jag själv använder den till 100% avkoppling. Hifi nörd som jag är så blir njutningen betydligt mkt mer med bra kvalité. Morsan skulle inte höra skillnad på en låt inspelad i en 1000000000000000000:- studio eller hemmapularens Berhinger studio för 4000:- Redigerat 15 augusti 2009 av Alexho
Axel Postat 16 augusti 2009 Postat 16 augusti 2009 Tja, skrev precis ett blogginlägg relaterat till DN:s artikel "Lyssning till varje pris". Finns att läsa på Poplåtar.se (bloggen). Bättre ljudkvalitet åt folket! /Axel
SadamJR Postat 16 augusti 2009 Postat 16 augusti 2009 Alla med normal hörsel vet att MP3-filer är djävulens påfund. Det är bara usel musik som låter bra i MP3-format.
Krokodil Postat 23 augusti 2009 Postat 23 augusti 2009 Alla med normal hörsel vet att MP3-filer är djävulens påfund. Det är bara uselmusik som låter bra i MP3-format. Vänta. Du är seriös? Hahah.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.