Jump to content
Annons

Saffire Pro 10 i/o

anarkisten1 (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Helt plötsligt utan någon som helst anledning efter att ha funkat rent ut sagt skitbra under lång tid så började det spraka ungefär som gammal testbild (från förr i tiden) på TV när programmen är slut.

Jag tankade hem senaste firmware som jag iofs redan hade men för säkerhets skull, det hjälpte inte. Jag kollade och dubbelkollade inställningar både här och där startade om datorn drog ur och satte i sladdar och meckade loss men det hjälpte inte.

Som en sista desperat åtgärd så började jag kolla på mjukvarumixern som följer kortet och då visade det sig att om jag solade kanalerna i tur och ordning så visade det sig att det verkade vara nåt strul med kanal 2. Dvs om en av dom andra eller för den delen all andra utom kanal 2 fick lira på solo så funkade det av nån märklig anledning?

Då som en sista åtgärd så satte jag på Phantom matningen för kanal 1 och 2 och då försvann spraket?

Mycket märkligt anser jag i alla fall och man kan bara hoppas att det var en tillfällig formsvacka.

Är det en konding på gång eller nåt på kanal 2.

Kör Mac och Logic men det spelar ju iofs ingen roll när det gäller ett sånt här märkligt fel.

Nån som har nån idé om vartåt det barkar?

Tacksam för svar

Annons
Postat
Helt plötsligt utan någon som helst anledning efter att ha funkat rent ut sagt skitbra under lång tid så började det spraka ungefär som gammal testbild (från förr i tiden) på TV när programmen är slut.

Jag tankade hem senaste firmware som jag iofs redan hade men för säkerhets skull, det hjälpte inte. Jag kollade och dubbelkollade inställningar både här och där startade om datorn drog ur och satte i sladdar och meckade loss men det hjälpte inte.

Som en sista desperat åtgärd så började jag kolla på mjukvarumixern som följer kortet och då visade det sig att om jag solade kanalerna i tur och ordning så visade det sig att det verkade vara nåt strul med kanal 2. Dvs om en av dom andra eller för den delen all andra utom kanal 2 fick lira på solo så funkade det av nån märklig anledning?

Då som en sista åtgärd så satte jag på Phantom matningen för kanal 1 och 2 och då försvann spraket?

Mycket märkligt anser jag i alla fall och man kan bara hoppas att det var en tillfällig formsvacka.

Är det en konding på gång eller nåt på kanal 2.

Kör Mac och Logic men det spelar ju iofs ingen roll när det gäller ett sånt här märkligt fel.

Nån som har nån idé om vartåt det barkar?

Tacksam för svar

Mac är inte så stabilt alltid enligt vad jag märkt.

Pröva att alla sladdar är ordentligt i tryckta eller inte glappa.

Sedan är det väl bara en vanlig formatering kvar om du inte hittar någon fel inställnig.

Postat

Jag tror nog att det i första hand är nåt lurt med Saffire Pro kortet iom att det försvann när jag satte på fantom matningen på kanal 1+2. Mac kan nog strula det oxå men i det här fallet så körde jag på PC hårdvara så det är knappast ett mac problem. I värsta fall så damsuger jag väl datorn på Saffire relaterade filer med appzapper, en ominstallation av hela oset kan jag inte tänka mig att det skulle behövas. Jag har flera ljudkort att testa med och funkar dom så ligger ju problemet hos Saffiren. Frågan är bara vad gör man då vill ju inte skrota kortet iom att det låter ganska bra.

Postat

Jag har ett pro 10 som även det har haft samma problem. Kom fram till att kortet är extremtkänsligt och väldigt bra på att få någon sorts jordloopar. Det har fungerat bra i ca 1år nu men innan det så fick jag problem med att kanal 1 eller 2 började spraka helatiden. Testa att vända på elkontakten om du kör med den. Kör du allt via fwkabeln så kan det vara bra att se över alla kablar som är kopplade till kortet. ominstallation av alla drivrutiner osv kan ocskå vara bra att köra.

Maila focustires support och hör om dom har något tips också

Postat

OK tack bra tips ska kolla på det. Kanske ta en skarvsladd och testa ett vägguttag från annan grupp. Tack igen jätte bra tips.

Postat (redigerat)
Mac är inte så stabilt alltid enligt vad jag märkt.

Pröva att alla sladdar är ordentligt i tryckta eller inte glappa.

Sedan är det väl bara en vanlig formatering kvar om du inte hittar någon fel inställnig.

Skillnad på Mac och Mac. Ps med osx på. Om jag inte mins fel? Fast det har nog inte med det att göra.

Om det är fler som har haft samma problem så är det nog samma.

Redigerat av Gäst
Postat

Det har funkat bra nu efter att jag drog på och stängde av fantommatningen på kanal 1 o 2. Jaru dessa ettor och nollor uj uj vad dom kan ställa till med.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.