Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Carole King är en lysande artist, men när jag hör ordet poplåt tänker jag på helt annan musik.

Mitt favortpopband är XTC som tog sina influenser från Beatles och Beach Boys och faktiskt

förnyade popmusiken. Vilken som är deras bästa låt har jag ingen aning om eftersom det finns så

många. Här är en länk till "The Disapointed".

Redigerat av SadamJR
drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Alltid kul när det skrivs om musik.

Är själv inne på stillsamma grejer just nu. Ett Thomas Feiner återfall.

Ruggig låt:

http://www.youtube.com/watch?v=r5pI1AJxIkE

Får mig att tappa självförtroendet som låtskrivare.

Blir krossad av Thomas Feiners låt Yonderhead, en låt jag önskade jag skrivit.

Får tillbringa helgen med att Lyssna på Jan Teigen så jag får tillbaka självförtroendet.

Redigerat av drloop
Postat
Får tillbringa helgen med att Lyssna på Jan Teigen så jag får tillbaka självförtroendet.
😏

Funkar inte det kan du ju alltid lyssna på Nick Borgen

(för att sen bli knäckt över Gessles osannolika framgångar...)

drloop (oregistrerad)
Postat
😏

Funkar inte det kan du ju alltid lyssna på Nick Borgen

(för att sen bli knäckt över Gessles osannolika framgångar...)

World Wide Web är en värdig kanditat för helgens plågsamma lyssning. Tack för tipset 😛

Postat

Tja, kul att ni hittat till bloggen. Pet Sounds är ju en klassiker och nu när man kan lyssna på God Only Knows i stereo blir det inte sämre. Tycker ändå att den känns daterad på nåt sätt. Carole King kanske inte är det första man tänker på idag när ordet pop nämns, men om jag förstår det rätt var det just i kategorin pop som grammysarna trillade in. Och om det inte är pop, vad är det då? Och vilka låtar hon har skrivit! (ska kolla era bifogade länkar så fort jag hinner :-)

Postat (redigerat)
Frågan är: Kan inte en singer/songwriter hamna i pop-lådan?

Vet inte om termen Singer/songwriter ens var myntad när Tapestry kom. För min del passar

Carole King bättre in i den kategorin. Sedan vet jag inte hur du tänker om du tycker att Pet Sounds

låter daterad, om du samtidigt tycker att Tapestry låter fräsch.

Redigerat av SadamJR
Postat

Tror det är reverbet på sången i första hand (och monoversionen är ju... mono, men i stereo låter det riktigt fräscht förutom sången). Tapestry har ju inte dagens sound men är utan krussiduller och klarar sig undan.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.