Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, Jag har ett problem med min mikrofon när jag använder Cubase 3. När jag har ljudkortet på och jag talar i mikrofonen så kommer ljudet i båda sidor i hörsnäckan, men när jag recorder låten så det kommer bara ljud i vänster eller höger sida. frågan på vilken sida av inputene på ljudkort jag har det i, om jag har den i din vänstra kommer det bara ljud i vänster och tvärtom .. någon som vet vad som är fel eller om det finns några inställningar i Cubase?

Annons
Postat (redigerat)

Förmodligen spelar du in på ett stereospår vilket innebär att mikrofonsignalen bara fastnar på ett av spåren. Spela in på ett monospår så blir det bättre.

edit: duuh nån annan hann före 🙁

Redigerat av henk2055
Postat
Förmodligen spelar du in på ett stereospår vilket innebär att mikrofonsignalen bara fastnar på ett av spåren. Spela in på ett monospår så blir det bättre.

edit: duuh nån annan hann före 😲

Ok, var man kan hitta inställningar där du kan välja mono spår då? på Cubase 3?

Postat

Skapa ett nytt mono spår genom att klicka Project -> Add Track -> Audio. Sedan välj mono, och flytta över stereoklippet till mono spåret. 😲

/ Daniel

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.