Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej hopp 🙂

Jag har en microQ synth och har laddat ner några gratis soundsets, vilka är i midi-format. I manualen till min synth står det att man kan skicka dessa till synthen via sin sequenser.. vilket i mitt fall blir FL Studio. Jag har kollat igen allt vad jag hittade om midi i FL, men fortfarande inte blivit något klokare på hur jag ska gå till vägen. Går detta inte att göra i FL, eller är det jag som är för trög för att klura ut hur? 😆

Finns det annars något litet lättanvänt program man kan skicka midifiler till hårdvarusynthar annars, helst gratis? 🙂

Tack på förhand!

/Tenshie

Annons
Postat

Enligt feature list ska FL klara SysEx in, så då borde den väl kunna skicka ut också.

Är din microQ inställd på att ta emot bulk då? Annars, gör det och sedan spela upp midifilen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.