Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Linus...

nu gjorde jag så som DatorMagazin rekommenderat tydligen.

Lösning:För effektivt antivirus

Redigerat av debatt
Postat (redigerat)

"Upprepa samma sak med användaren SYSTEM."

😎

Tillägg: Funkade fasen inte nu heller...

Lösning: För effektivt antivirus.

sennheiser//:debatt

Redigerat av debatt
Postat

Kommit på felet iaf, min antivirusprogram och brandväggar är alldeles för effektiva.

Påverkar ju t.o.m. inspelningarna, när de inte borde det.

Postat
Kommit på felet iaf, min antivirusprogram och brandväggar är alldeles för effektiva.

Påverkar ju t.o.m. inspelningarna, när de inte borde det.

Jag hatar att säga det (nej - egentligen inte, men det hör ju till att säga så... 🙂 ) - men vad var det jag sade...? 😉

Sådant hör helt enkelt inte hemma i en musikburk.

Skaffa en router med inbyggd hårdvarubrandvägg i stället - och kör med NOD32, som är det som verkar funka bäst i musikburkar (om man nu måste ha någon virusdödare...).

Postat

Hej Claes! Hej Oxie!

Jag ville du skulle skriva det faktiskt. För jag tänker döpa om tråden... 🙂

Jag hatar att säga det (nej - egentligen inte, men det hör ju till att säga så... 🙂 ) - men vad var det jag sade...? 😉

Sådant hör helt enkelt inte hemma i en musikburk.

Skaffa en router med inbyggd hårdvarubrandvägg i stället - och kör med NOD32, som är det som verkar funka bäst i musikburkar (om man nu måste ha någon virusdödare...).

maart (oregistrerad)
Postat

För en gångs skull håller jag inte med dig Claes. Kanske inte iaf...

Att använda NOD32 ser jag ingen som helst mening med. Ok, det är resurssnålt, men vad vinner man egentligen på att använda det..? Om jag förstått det rätt ligger det i snällt och vänligt och väntar tills man får ett intrång. Då dödar det helt enkelt den/de angripna processen/processerna.

Min brorsa som är ordentligt kunnig när det gäller datorer och programmering (en sån där som bl.a. tycker det där med GUI i OS:es är överskattat och att om man inte kompilerar sitt OS unikt till varje burk räknas det inte) hjälper en del folk med datorer när de får problem. Häromveckan fick han in en laptop som inte gick så stabilt. Det visade sig att det var NOD32 som gick in och avslutade processen explorer.exe eftersom den inte spelade som den skulle. men utan explorer.exe går inte Windows så jättebra...

jag har både hört och upplevt fler "skräckhistorier" om NOD32.

Men det klart att om man har en dedikerad musikmaskin utan vare sig internetuppkoppling eller annan kontakt med omvärlden kanske NOD32 funkar bättre. Men då kan man iofs ifrågasätta vitsen med ett antivirusprogram alls. Och en hårdvarubrandvägg i routern kan isf. varken göra till eller från...

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Undrar just om inte Neo Office kunde vara nåt för dig, gratis o bra och kompatibelt både hit och dit. Lite samma läge som Open office, kanske iofs bara funkar på mac men det är rackarns bra grejor. 100% Win ini fritt kan ju vara en av fördelarna.

Nåväl jag öppnar i alla fall lekande lätt mina lönerapporter skapade i Excell och det är ju viktiga grejor. Dvs lönerapporterna, utan dom kunde jag inte överhuvudtaget ens yttra mig på internet.

Finns eller kanske rättare sagt fanns Works oxå, det var inte kattskit det heller. Redigt ok databas ingick i det om jag inte minns fel, jag minns jag hade Öskults medlemsregister i det och min polare sin skivsamling. Alltså registrerad ja typ.

Kort sagt det finns många alternativ till office paketet som till och med lirar med det och är gratis (kan du inte begära att dom gör ett återköp) så ja typ full fart spar tid. Måste ju ändå vara att föredra att kunna jobba än att vara hänvisad till att hänga på luren till supporten stup i kvarten.

Postat

Enda fördel jag kan komma på med MS-office är när man jobbar med delade filer. Där ett dokument dynamiskt hämtar in data från t.ex en delat Excel-dokument i nätverket t.ex. Sen finns det väl mer kursliteratur om MS-office också..

Sitter man på en enda dator och inte jobbar med delade dokument så ser jag ingen fördel alls. Själv har jag helt gått över till OpenOffice 3.1, även på jobbet.

MS-Office 2003 har jag också.. men bara för att det följde med datorn vid köpet.. Använder det i princip aldrig.

Vad säger de som köper Microsoft Office om fördelarna?
Postat (redigerat)

Stavningskontroll med svensk ordlista 😏

Men vad säger vi, dags att dumpa McAfee? Eller iaf inaktivera deras "systemskyddsfunktioner"?

Redigerat av Linus
Postat
Stavningskontroll med svensk ordlista 😏

Men vad säger vi, dags att dumpa McAfee? Eller iaf inaktivera deras "systemskyddsfunktioner"?

Godmorgon Småland!

Nej, behålla McAfee ett tag - jag har förskottsbetalat det till feb 2010.

Fördelen med McAfee framför Norton, Solomon och andra är att det på

ett bra sätt granskar och varnar/godkänner webbsidor innan man

besöker dem. Väldigt tydligt och det har påverkat mina val.

Har hittat ett ställe i McAfee där man tillfälligt kan inaktivera det skydd som

har med win.ini att göra, under Windows Guard hittar man det där.

Återkommer senare på dagen härom.

[men nu är det ner till tvättstugan som gäller]

Postat
För en gångs skull håller jag inte med dig Claes. Kanske inte iaf...

Att använda NOD32 ser jag ingen som helst mening med. Ok, det är resurssnålt, men vad vinner man egentligen på att använda det..? Om jag förstått det rätt ligger det i snällt och vänligt och väntar tills man får ett intrång. Då dödar det helt enkelt den/de angripna processen/processerna.

Min brorsa som är ordentligt kunnig när det gäller datorer och programmering (en sån där som bl.a. tycker det där med GUI i OS:es är överskattat och att om man inte kompilerar sitt OS unikt till varje burk räknas det inte) hjälper en del folk med datorer när de får problem. Häromveckan fick han in en laptop som inte gick så stabilt. Det visade sig att det var NOD32 som gick in och avslutade processen explorer.exe eftersom den inte spelade som den skulle. men utan explorer.exe går inte Windows så jättebra...

jag har både hört och upplevt fler "skräckhistorier" om NOD32.

Men det klart att om man har en dedikerad musikmaskin utan vare sig internetuppkoppling eller annan kontakt med omvärlden kanske NOD32 funkar bättre. Men då kan man iofs ifrågasätta vitsen med ett antivirusprogram alls. Och en hårdvarubrandvägg i routern kan isf. varken göra till eller från...

Själv har jag kört utan virusdödare i mååånga år, så detta med NOD32, är bara vad jag har hört från andra - och inte egen erfarenhet.

Postat

Det skulle ta tre arbetsdagar från det jag ringde Microsoft till de tog tag i problemet. Jag ringde dem runt 16.30 i fredags, alltså räknade jag med ett samtal på onsdag em. Så ringer han till svararen när jag var nere i tvättstugan idag mån fm...

Har tydligen skickat nåt mail. Ska kolla.

Postat

Kompabilitet med resten av världen. Open Office och liknande "ska" vara kompatibelt med MS Office. Funkar ofta, och ofta inte att öppna felfritt i Open Office.

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Neo Office verkar vara det, finns på svenska oxå och är gratis. Föresten så verkar osx (eller kanske det är safari) ha bra koll på stavningen för så fort man skriver nåt på engelska eller sånt eller oxå så blir det rödmarkerat. Det blev oxå rödmarkerat ordet rödmarkerat alltså 🙂 eller rättare sagt rödunderstruket. Se där ett till som inte stämmer med hur man skulle vilja skriva, hmm det kanske i själva verket är osamansatta ord fan ett till som inte stämmer 🙂 . Testar med djävullen ni vet det där man gör fanstyget av. Nä i största förtrolighet så kan blotta mina innersta misstankar för er, jag tror inte datorer och program i själva verket är så bra på att stava. Kort sagt man kan nog köra på gratis.

Postat (redigerat)

Jag klarade själv av detta problem idag (ja, efter att ha fått en knuff av Microsoftteknikern och Linus här om att det kunde vara McAfees fel):

Jag gjorde såhär [till hjälp för andra som köpt Microsoft Office Small Business 2007 (FPP) och använder McAfee Antivirus och brandvägg]:

Såhär gör ni för att få Office att trivas med McAfee:

1. Högerklicka McAfee SecurityCenter-ikonen i verktygsfältet

2. Välj Ändra inställningar genom enkelklick på pekplattan

3. Välj Grundläggande meny genom enkelklick på pekplattan

4. Välj Dator och filer genom enkelklick på pekplattan

5. Välj Konfigurera genom enkelklick på pekplattan

6. Sätt markören på pilen i listen ochScrolla ned listen hela vägen

7. Välj under SystemGuards-skyddet är aktiverat Konfigurera genom enkelklick på pekplattan

8. Välj under SystemGuards genom att klicka på pilen bredvid menylistan som dyker upp då man klickar, varianten WindowsGuards! (Det finns här tre varianter: Programmet SystemGuards, BrowserGuards och WindowsGuards).

9. Sätt markören på pilen och scrolla nedåt genom att klicka tills man kommer till "windows win.ini-fil".

10. Se vad den står i för statusläge.

11. Se till att markera windows win.ini-fil i listan genom att sätta markören över ordet windows win.ini-fil och enkelklicka på pekplattan/annat pekdon.

12. Välj Inaktivera denna SystemGuard under rubriken "Jag vill..." längst ned till höger i McAfee-rutan genom att klicka med markören i det alternativet. Antagligen står den från början i statusläget Varna och logga, men när man inaktiverat funktionen kommer statusläget för Windows win.ini.fil att visas såsom Inaktiverad.

13. Klicka Ok.

14. Installera sedan Microsoft Office Small Business 2007 genom att stoppa i första skivan.

Den andra skivan skulle/behövdes inte stoppas i tydligen. Antagligen var den på andra språk. Men det skulle underlätta om Microsoft skrev det i någon info nånstans. Precis samma grej hände med Win XP Pro vid installationen av det Dec 2008.

😛

corn flakes//:debatt

Redigerat av debatt
Postat

Den andra skivan rymmer Office Outlook Business Contact Manager, för de som undrar... Fick veta det idag. Passade på att lämna feedback också.

Microsoft svarade ju nästan otäckt snabbt! Bra.

Office fungerar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.