Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag har ett mackie 802 VLZ3 och fick en AES-EBU signal (från SR) som via xlr->teleadapter gick in i line in i mitt mixerbordet. Sedan fortsatte signalen via XLR ut på mixerbordet till XLR in i min kamera (XHA1). Någonstans blev det fel. Starka ljud distar eller klipper, osäker på vad fenomenet heter. Det låter apa.

Vad kan det vara?

Är min mixer trasig?

Detaljerad beskrivning:

Först kopplade vi AES-EBU signalen i MIC IN via XLR i mixern. Men då blev det överstyrt iom att det var en LINE-signal så vi bytte till LINE IN på mixern via en XLR-TELE adapter. Vi fick en stereo signal (två kanaler) så jag använde KANAL 1 och 2 på samma vis. Jag skickade signalen via MAIN OUT i 2 kanalig XLR ut ur mixerbordet. Jag tryckte in en knapp för MAIN OUTPUT LEVEL till MIC. Sedan gick signalen via XLR in i min kamera. Kameran var inställd på MIC IN. Det distade då. Jag ändrade sedan till utan MAIN OUTPUT LEVEL dämpningen för MIC uoch körde +4 istället (vilket borde vara line signal) och jag ändrade sedan till LINE IN i min kamera istället för MIC IN. Problemet kvarstod och jag slet mitt hår.

Finnes det hjälp?

Väldigt tacksam

Redigerat av WilhelmFink
  • 1 månad senare...
Annons
Postat (redigerat)

AES/EBU är digitalt och line är analogt, inte så konstigt att det inte funkar. AES/EBU rör sig på ca 2MHz vid 44.1kHz samplingsfrekvens, så om du hör något så lär det ju låta skit!

Redigerat av Mr Lownote

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.