Fidden Postat 11 augusti 2009 Postat 11 augusti 2009 (redigerat) Idag är det gråmulet... Ibland bryter solen igenom dock, och det är faktiskt ganska varmt. De säger att det ska bli fint till helgen. Redigerat 11 augusti 2009 av Fidden
Vallhagen Postat 11 augusti 2009 Postat 11 augusti 2009 Jomenvisst känns det som det spricker upp lite framåt eftermiddan. Det var varmare igår.
Valle Postat 11 augusti 2009 Postat 11 augusti 2009 Jag sitter i och för sig på ett AC-svalkat kontor. Men kikar jag ut genom persiennerna (50% stängda) kan jag konstatera att solen kämpar tappert att kasta sina strålar genom disen. Trots det är det varmt och klibbigt därute.
slejnard Postat 11 augusti 2009 Postat 11 augusti 2009 Hehe 😄 Ett riktigt "gorrail" (hastigt regn, hällregn) kom för en stund sen. I övrigt varma och fuktiga dagar.
Fidden Postat 11 augusti 2009 Trådstartare Postat 11 augusti 2009 Vallhagen hade rätt, det sprack upp lite framåt kvällen. Det blev en liten runda i motionsspåret i kvällssolen. Behaglig temperatur var det också, kändes nästan lite brittsomrigt.
®offe Postat 12 augusti 2009 Postat 12 augusti 2009 Det har rått rått länge nu, sådana här dagar kan man kalla kalla. De kan iallafall inte heta heta.
Micke H Postat 12 augusti 2009 Postat 12 augusti 2009 Och bilen, den går bra? Eller vänta, väder var det ja. Grått, kallt, trist, regnigt...
Vallhagen Postat 12 augusti 2009 Postat 12 augusti 2009 (redigerat) Oh vad det skyfaller. Tur man tog bilen. Som rullar alldeles utmärkt tack. Redigerat 12 augusti 2009 av Vallhagen
Valle Postat 12 augusti 2009 Postat 12 augusti 2009 Fast ändå... Äftä rängn kåmme soltjään, som en av mina favoritkaraktärer (Roland Järverup) sa en gång.
Fidden Postat 13 augusti 2009 Trådstartare Postat 13 augusti 2009 Idag var det jättefint väder när jag vaknade, men när jag kommit runt motionsspåret hade det mulnat igen fullständigt. Märkligt hur det kan skifta snabbt.
SadamJR Postat 13 augusti 2009 Postat 13 augusti 2009 Alla säger att vädret var bättre förr, men idag är det bättre väder än igår. Förvirrande. Hur länge sen är förr?
Valle Postat 13 augusti 2009 Postat 13 augusti 2009 Samma här... Brukar promenera till/från jobbet (totalt 100 minuters gång — därmed anser jag min motion för dagen är avklarad, och så slipper man sabba kvällarna med skit som innebandy och badminton). Efter cirka tvåhundra meter av härlig sol och svaga vindar började det plötsligt blåsa rejält, och jag såg en arme av mustiga gråmoln på väg över mitt håll. Aldrig i helvete att jag går eller cyklar i regn(ställ)... Så jag vände hem, satte på kaffe och njöt av min nyvunna extratid framför TV4-nyheterna. 30 minuter senare gick jag ut till bilen och då sken solen på en (nästan) klarblå himmel... Det kom aldrig något regn. Fast nu är det mulet.
debatt Postat 13 augusti 2009 Postat 13 augusti 2009 Det är gråmulet med svaga solglimtar ibland som syns.
Vallhagen Postat 14 augusti 2009 Postat 14 augusti 2009 och vad hånde igår? Jag råkade vara norr om dalälven, men det skrivs om snöfall i finspång?
SadamJR Postat 14 augusti 2009 Postat 14 augusti 2009 Och i Tallboda var det hagel. Där gjorde de cocosbollar förr i världen.
slejnard Postat 14 augusti 2009 Postat 14 augusti 2009 och vad hånde igår? Jag råkade vara norr om dalälven, men det skrivs om snöfall i finspång? sol!
debatt Postat 14 augusti 2009 Postat 14 augusti 2009 I Trollhättan inte långt från Göteborg täcktes en hel trädgård snabbt igår kväll av kallt isigt hagel, stora som amerikanska jätteblåbär. Vinter?
Fidden Postat 22 augusti 2009 Trådstartare Postat 22 augusti 2009 Hur kommer det sig att det alltid börjar regna de dagarna man tagit på sig nytvättade byxor?
SadamJR Postat 22 augusti 2009 Postat 22 augusti 2009 Det kan man ju å andra sidan ha nytta av om det varit torrt länge.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.