Jump to content
Annons

SMÅ monitorer


m95larek

Recommended Posts

Annons

Musiken jag gör är i sångare/låtskrivare-genren, så om jag behöver använda lurar för djupbasen spelar mindre roll. Trots detta ser ut som om att Genelec 8020 är det enda alternativet, eller...? Dessa är dessutom minst 5 cm lägre än de monitorer ni räknat upp...

Link to comment
Dela på andra sajter

Musiken jag gör är i sångare/låtskrivare-genren, så om jag behöver använda lurar för djupbasen spelar mindre roll. Trots detta ser ut som om att Genelec 8020 är det enda alternativet, eller...? Dessa är dessutom minst 5 cm lägre än de monitorer ni räknat upp...

Jag tycker att du köper Genelec 8020 om nu storleken är så pass viktig som du framhäver. Det finns mindre monitorer men då får du göra avkall på kvalité också.

Men du lär inte hitta några 8020 för 4k såvida någon inte säljer dom billigt begagnat. Adam A5 kostar 2000:-(ca 6k/par) mindre än 8020 nya i Sverige, 700:- mindre hos Thomann.

Harman Kardon SoundSticks II är mitt tips om du vill komma billigt undan 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att du köper Genelec 8020 om nu storleken är så pass viktig som du framhäver. Det finns mindre monitorer men då får du göra avkall på kvalité också.

Men du lär inte hitta några 8020 för 4k såvida någon inte säljer dom billigt begagnat. Adam A5 kostar 2000:-(ca 6k/par) mindre än 8020 nya i Sverige, 700:- mindre hos Thomann.

Harman Kardon SoundSticks II är mitt tips om du vill komma billigt undan 😉

Tack Pesek, och ni andra för tipsen. Det kanske låter som om jag är överdrivet petig med storleken... Och det är jag! =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer själv att införskaffa ett par 8020 inom kort. Till min nya mobila studio.

Om någon undrar så består den utav macbook pro, apogee duet, röde nt2-A, röde m3, 8020, M-AUDIO KEYSTATION 88ES, plus två stativ och ett puffskydd. Lite stort med ett 88bord men perfekt att ha med sig, värt mödan 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...