Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det är så att bandet ska köpa ett PA till sången när vi repar, men som fattiga studenter har vi inte hur mycket pengar som helst hehe 😕 Så jag undrade om:

http://www.thomann.de/se/tamp_pa_4080.htm

Är det någon som vet nåt mera om PA:t, tycker inte det framgår så mycket av hemsidan. Räcker det för att sången ska höras när vi repar? Borde väl bli bättre än att köra igenom våran gamla skruttiga basförsärkare 😄

Tacksam för svar

//RASMUS

Annons
Postat (redigerat)

Du får var du betalar för. Köper du det billigaste. Du får något av det sämsta. Mitt tycke. Pengar i sjön. Kommer sedan att vilja bytta upp dig och dessa vill ingen köpa, eller inget värde.

Kolla på blocket mm också.

Redigerat av Gäst
Postat

Jag förväntar mig inte att få ett über PA-system. Men kommer det att funka att repa med det, kommer det att höras tydlig över trummorna? Det kan väl knappast vara sämre än att dela en gammal halvtrasig basförstärkare med basen, eller att köra med vanlig Hi-Fi förstärkare och högtalare som till slut bara distar sönder tills den lägger av?

Postat

jag tycker det är svårt att veta vad man kan förvänta sig.

kommer ljudet vara bra men att det går sönder snabbt?

kommer ljudet vara otroligt platt och kommer grejerna ändå kunna hålla?

för det viktigaste är väl att man kan få något ljud ur dom på höga volymer utan att det som du skrev "distar" sönder?

sen om det är "billiga leksaker" spelar ju ingen roll om det nu bara är den prisklassen man snackar om? ge exempel i samma prisklass om ni vet något?

Postat
ge exempel i samma prisklass om ni vet något?

Jag tror det blir svårt att hitta något vettigt i den prisklassen... Möjligtvis med lite tur något begagnat.

Spara pengar någon månad till och köp något lite dyrare är mitt tips. Kolla in på lokala musikaffären och kolla ifall de har något begagnat i er prisklass. Låna helst hem och prova innan ni köper, så att ni vet att det ni lägger pengarna på verkligen funkar för er.

Postat

Okey,

Svensk Wharfedale distributor:

COMPANY NAME:EM NORDIC AB

CONTACT NAME:BENNY ENGLUND

TEL:+46 86032300

FAX:+46 86032390

E-MAIL:benny.e@emnordic.se

WEB SITE:www.emnordic.se

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.