slaptap Postat 15 augusti 2009 Postat 15 augusti 2009 Det ska man vara siktig med då allehanda oförklarliga oregelbundna fenomen som klotblixtar och sånt otyg kan störa det mest vedertagna teorier... Sant! Ett rejælt åskovæder kan stælla till med mycket: En polare kom hem från jobb och hittade resterna av ALLA sina vægguttag liggandes mitt i rummen...en direkt kyss av blixten rakt i (den nedgrævda) matarkabeln. Naturligtvis blev allt anslutet enbart skrot. Samtliga lysrør hemma hos mig och grannen lyste under ett strømavbrott medan ett kraftigt åskovæder drog førbi. En klotblixt hoppade ut ur gjutjærnskaminen (blixten måste ha slagit rakt i skorstenen), studsade långsamt øver golvet rakt in under matbordet som min mormor (som ung flicka) och hennes førældrar satt vid...før att dær førsvinna i en vældig knall. M a o...førsiktighet vid åskovæder... 😐
Kjubeis Postat 16 augusti 2009 Postat 16 augusti 2009 "Spelar ni in när det åskar?" FAN HELLER! Myggan
Acidman Postat 23 augusti 2009 Postat 23 augusti 2009 Jag har inte ens på datorn när det åskar. Stänger av modem och dator då en av mina tidigare datorer gick sönder under åska. Jag brukar dock inte dra ur nätkablarna eller stänga routern, så jag vet inte om något hjälper av det jag gör.
Linus Postat 23 augusti 2009 Postat 23 augusti 2009 Nej, jag drar ut mina elektriska prylar. Jag vågar inte riskera att något går sönder.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.