Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Tja, konceptet för låten var, och är "Vad händer om man blandar Göteborgssoundet med Fransk House?" och där kommer det sig av användandet av Chorusgitarren. Den ska inte tas bort.

Ok jag säger inte att den skall tas bort, men det är någonting med den gitarren som låter konstigt och störande tycker jag.

Kanske testa att synca chorussvängningarna med låtens tempo.

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Nu har du hört från flera att det distar. Jag gillar det jag hör men inte disten. Och det är nog din lyssning som är problemet om du inte hör disten. Ta och lyssna i lurar så hör du ett knaster som ligger på hela tiden.

Så gör om utan dist så blir det kanon.

Lemanic (oregistrerad)
Postat

Tja, jag använder Koss Porta Pro som hörlurar och Jazz Speakers Monaco J-6909 som högtalare.

Jag har nog, som fd hårdrockare, en kvarvarande förkärlek till distpedalen. Den är djurisk och vild på något sätt och jag ÄLSKAR det.

• 9 månader senare...
Lemanic (oregistrerad)
Postat

Ny har jag gjort en ny låt. "Wonders" heter den.

Lemanic (oregistrerad)
Postat

Nu finns "Wonders" på min myspace.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.