Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, jag ska flytta till London i början på september, och jag vill då ta med mig el-gitarren och min förstärkare.

Gitarren är jag väldigt väldigt rädd om, den kommer ligga i ett hard-case och jag vill helst ha med den som handbagage. Är det svårt att få med den som handbagage på flyget eller kan man lita på att den inte kommer gå sönder ifall jag checkar in den som specialbagage?

Förstärkaren kommer ligga i en sån här: http://www.thomann.de/se/rockbag_rb23510b_combotrolley.htm incheckad som specialbagage.

Kommer förstärkaren klara sig att vara i den väskan eller måste jag köpa ett flightcase??

Någon som annars har ritningar på hur man bygger ett flightcase?

Jag åker med SAS.

Annons
Postat

Stärkaren skulle jag absolut vilja ha hardcase till men guran är kolugn. Jag har nästan alltid fått ta med mig gitarren in i kabinen utan problem och när det inte gått har jag checkat in som special utan att något har hänt.

Ett tips är att stämma ner strängarna då trycket i lastutrymmet är högre än vanligt vilket gör att de kan gå av eller skada halsen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.