Hellpig Postat 7 augusti 2009 Postat 7 augusti 2009 Fredag är alltid en favoridag. White russian är alltid en favoritdrink. Själv blandar jag gärna mina nöjen... men hur blandar du din? 1 del vodka 1 del Kahlua 1 del mjölk Is Inte alltid exakt så men detta är alltså den icke-officella White Russian tråden. Häll upp och välkommen.
laxlaxlax Postat 7 augusti 2009 Postat 7 augusti 2009 Själv har jag aldrig smakat en white russion. Blir det studioIRL nån gång snart får vi bjuda varandra på en, hellpig. I mitt förra band tog vi alltid ut hela gaget i sex on the beach - den drinken kan jag bättre. Skål ändå, fastän jag sitter torr just nu.
slejnard Postat 7 augusti 2009 Postat 7 augusti 2009 Torrlagt här åxå. Blandar sällan groggar men gör en svalkande fattigmans russian ibland: Iskall mjölk med oboy (mkt) Bolagets billigare whiskey. Funkar! Smakar snudd på Bailys. Blanda efter smak. En annan: Kokhett kaffe Bolagets billigaste whiskey. Häll såpass mkt att du kan dricka direkt utan att kaffet behöver svalna. Klart! ☺️
Fidden Postat 8 augusti 2009 Postat 8 augusti 2009 Min favorit är Bloody Russian. 1 del ryss En stänk tabasco 1 stjälk selleri Mixa ryssen tills drickbar konsistens. Häll upp i glas, droppa på lite tabasco och rör om med selleristjälken, som också fungerar som dekoration. Alkoholhalten är vanligtvis hög, men beror på ryssen.
Vallhagen Postat 8 augusti 2009 Postat 8 augusti 2009 Kokhett kaffeBolagets billigaste whiskey. Häll såpass mkt att du kan dricka direkt utan att kaffet behöver svalna. Klart! 🙂 Jameson är inte MYCKET dyrare än den billigaste whiskyn, och då får du "rätt" dricka i kaffet;)... Men för bövelen, brunt farin får du inte glömma... och vispad grädde på toppen! Själv blandar jag nästan aldrig drink o grogg, men när det händer så blir det vodka russian. Eller Irish Coffee då, typ ovan nämnt. Fast nu är jag spiknykter ett gäng veckor. tjing hopp
debatt Postat 8 augusti 2009 Postat 8 augusti 2009 (redigerat) brunt farin får du inte glömma... Kommer ihåg när vi inte hade mycket att äta hemma - av allehanda upptagna projektorsaker hade ingen handlat på ett tag och brunt farin var det ända att tillgå just då. Och närmaste affärer hade stängt. Det är då man önskar Internethandel fanns för mat! Men jag kan säga att brunt farin är INTE gott - att äta sådär bara, rakt av... 🙂 Redigerat 8 augusti 2009 av debatt
SadamJR Postat 8 augusti 2009 Postat 8 augusti 2009 Jameson är inte MYCKET dyrare än den billigaste whiskyn, och då får du "rätt" dricka i kaffet;)... Men för bövelen, brunt farin får du inte glömma... och vispad grädde på toppen! Själv blandar jag nästan aldrig drink o grogg, men när det händer så blir det vodka russian. Eller Irish Coffee då, typ ovan nämnt. Fast nu är jag spiknykter ett gäng veckor. tjing hopp Tingeling.
SadamJR Postat 8 augusti 2009 Postat 8 augusti 2009 Kommer ihåg när vi inte hade mycket att äta hemma - av allehanda upptagna projektorsaker hade ingen handlat på ett tag och brunt farin var det ända att tillgå just då. Och närmaste affärer hade stängt. Det är då man önskar Internethandel fanns för mat! Men jag kan säga att brunt farin är INTE gott - att äta sådär bara, rakt av... 🙂 Har varit i samma situation, men jag hade tur, jag hade vanligt bitsocker. Inte dumt alls.
debatt Postat 8 augusti 2009 Postat 8 augusti 2009 Min favorit är Bloody Russian. 1 del ryss En stänk tabasco 1 stjälk selleri Mixa ryssen tills drickbar konsistens. Häll upp i glas, droppa på lite tabasco och rör om med selleristjälken, som också fungerar som dekoration. Alkoholhalten är vanligtvis hög, men beror på ryssen. Den har jag druckit, fast jag åt upp sellerin det första... 😄
Krokodil Postat 8 augusti 2009 Postat 8 augusti 2009 ..och så får man inte dricka White Russian om man inte sett 'The Big Lebowski'. ☺️ 'Another Caucasian, Gary.'
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.