Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Någon som vet om det tillverkas modell VII av Gibsons Firebird? Har kollat runt lite men hittar bara V. Dollarn börjar krypa neråt så det börjar kanske snart bli läge att skaffa en...

Gibson Firebird V:

gibson_firebird_v.jpg

Gibson Firebird VII:

gibson-firebird-vii.jpg

Redigerat av Hellpig
Annons
Postat
Är den knölig? 😉

Formen är ju faktiskt lite knölig, skulle man kunna säga men...

Postat
jag vet inte riktigt om det står i forumreglerna men är det verkligen tillåtet att lägga ut porr på det där viset?

...visst *** är den otroligt snygg? Jag har trängtat efter en Firebird sedan jag såg den för första gång på omslaget till Alive!.

Postat

Ja, fast det är ju reversed jag vill ha. Och det är inget fel på V, jag blev mest nyfiken på om VII inte tillverkas längre. En vit "V" kostar just nu 14644 kr på Thomann men jag såg en Tobacco sunburst V på en engelsk sida för under 14000.

• 1 år senare...
Postat

De bruna är ju så snygga att man kan dö ihjäl, de vita är inte alls lika snygga enligt min ringa mening. Funderar starkt på att ta väck den vita färgen på min Bach-Firebird och klarlacka den, jag har en gammal burk BUMS som är bra att ta bort färg med. Mahognyn är säkert inte lika utvald som på en Gibson, men va fan. Jag vill ha en mahognybrun. Jag älskar ju för fan segelbåtar och dess inredningar. 😏

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.