Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

kan någon lista ut varför det har blivit låg volym i mina hörlurar?

när jag kör på monitorerna då är det bra normal volym men så fort jag byter till mina hörlurar då är de jätte låg volym, så var det inte för ett tag sen..

jag har ett mixerbord kopplat till ljudkortet och i förrgår så skulle jag prova koppla in mickpreampet och hörlurarna direkt i ljudkortet men kom fram till att de blev inge bra..har ett m-audio audiophile 192..efter jag kopplat tillbaka allt till de gamla viset de var då jag fick den hä´r låga volymen.

vad fan kan detta bero på?

behöver jag en hörlursförstärkare eller nåt...kan ju inte vrida på max på mixerbordet för då clipper det och om jag ska spela in röst då då blir det förjävligt..

tack på förhand!

Annons
Postat
kan någon lista ut varför det har blivit låg volym i mina hörlurar?

när jag kör på monitorerna då är det bra normal volym men så fort jag byter till mina hörlurar då är de jätte låg volym, så var det inte för ett tag sen..

jag har ett mixerbord kopplat till ljudkortet och i förrgår så skulle jag prova koppla in mickpreampet och hörlurarna direkt i ljudkortet men kom fram till att de blev inge bra..har ett m-audio audiophile 192..efter jag kopplat tillbaka allt till de gamla viset de var då jag fick den hä´r låga volymen.

vad fan kan detta bero på?

behöver jag en hörlursförstärkare eller nåt...kan ju inte vrida på max på mixerbordet för då clipper det och om jag ska spela in röst då då blir det förjävligt..

vad jag ser så har audiophile 192 ingen hörlursutgång

det kan gå ändå men troligtvis blir det en svag signal och jag har svårt att tro att det har funkat tidigare för dig på det viset

du behöver även en adapter för att få signalen i stereo till hörlurarna(båda utgångarna måste ju användas från ljudkortet)

på mixerbordet har du väl en hörlursutgång

använd den istället

Postat
vad jag ser så har audiophile 192 ingen hörlursutgång

det kan gå ändå men troligtvis blir det en svag signal och jag har svårt att tro att det har funkat tidigare för dig på det viset

du behöver även en adapter för att få signalen i stereo till hörlurarna(båda utgångarna måste ju användas från ljudkortet)

på mixerbordet har du väl en hörlursutgång

använd den istället

ja jag andvänder mixerbordets hörlursutgång...om du hade läst lite tydligare så beskrev jag att de andra sättet funkade inte så bra så jag kopplade tillbaka till mixerbordet..men nu är de låg volym fast jag andvänder hörlursutgången i mixern..

va fan kan detta bero på?

det är svagt som fan...

Postat

Vad skickar du till lurarna då? På många mixerbord kan man välja mellan att skicka ut Main Out, 2TR/Tape out eller en speciell Monitorutgång.

Postat
Vad skickar du till lurarna då? På många mixerbord kan man välja mellan att skicka ut Main Out, 2TR/Tape out eller en speciell Monitorutgång.

main out är det..

Postat

har du kanske en separat volymregel för hörlursutgången på mixerbordet som du glömt skruva upp

annars, vilket mixerbord är det?

Postat

Jag tror en bild skulle säga mer än tusen ord här. Om jag får komma med en försiktig gissning så tror du att du kopplat på samma sätt, men nån liten detalj skiljer... Jag utgår bara från de misstag jag själv brukar göra! "Jag är SÄKER på att... nämenvafan..."

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.