Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag vill ha en hög pall att sitta och spela gitarr på, sjunga med. Fotstöd vill jag ha, den ska vara stadig och ändå inte för åbäkig att släpa med sig.

Tips? 🙂

Annons
GIGAN (oregistrerad)
Postat

Jo det är ett gashandtag under så du kan ställa höjd.

Kan du skriva ut partiprogrammet igen?

Det som du brukade ha under din inlägg.

Människor trickinspelning.....

GIGAN

Postat

Håller på med nytt partiprogram... Det går ut på att man blir allvarligt sjuk om man tex lägger dit två eller flera gitarrer på en inspelning. Det fattar man ju direkt att detta leder till lifshotande former av scizofreni!

Postat

Jag hade också tänkt att rekommendera den där Jysk-stolen. Och ja, höjden kan påverkas ganska bra.

GIGAN (oregistrerad)
Postat

Som min stora idol Tage Danielsson uttryckte det.

"Vi väntar med spänning på nästa sänning"

GIGAN

Postat
Jag hade också tänkt att rekommendera den där Jysk-stolen. Och ja, höjden kan påverkas ganska bra.

Då ska jag, enär jag ändå ska in till den stora staden Söderhamn, ta en repa in på Jysk och kolla. Att stå och spela 12-timmarspass som jag min idiot gör ibland är inte bra.

Postat

Nu har jag provsetat Jyskpallen. Jäkla skön sits, men jag skulle velat haft en högre sitthöjd ändå. Ska lura nåb dag till, sen blir det nog Jysk ändå.

• 4 veckor senare...
Postat

Jag slog till på Jyskpallen. Och hade sån tur att den var nersatt till 300 kr när jag kom in i lördags. Hur kan en sån där tillverkas, fraktas, lagras och säljas för 300 kronor? Det måste väl vara slaveriarbetare inblandat, kanske småbarn i en håla.

Spelade sen ett femtimmars pass i ett öltält, gu va skönt att kunna sitta emellanåt, även om jag står mer än jag sitter. Lätt att bära är den också. I nedsänkt läge blir den även bra att ha i mitt mixerirum.

Tackar så mycket för tipset!

GIGAN (oregistrerad)
Postat
Jag slog till på Jyskpallen. Och hade sån tur att den var nersatt till 300 kr när jag kom in i lördags. Hur kan en sån där tillverkas, fraktas, lagras och säljas för 300 kronor? Det måste väl vara slaveriarbetare inblandat, kanske småbarn i en håla.

Spelade sen ett femtimmars pass i ett öltält, gu va skönt att kunna sitta emellanåt, även om jag står mer än jag sitter. Lätt att bära är den också. I nedsänkt läge blir den även bra att ha i mitt mixerirum.

Tackar så mycket för tipset!

Vackert Nilsson 🙂

Postat

Att fotstödet sitter så pass högt som det gör är kalasbra, vinkeln på benen (musikantens ben) blir perfekt att lägga gitarren på.

Har precis suttit och lekt lite med höjdspaken! 😕

GIGAN (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Att fotstödet sitter så pass högt som det gör är kalasbra, vinkeln på benen (musikantens ben) blir perfekt att lägga gitarren på.

Har precis suttit och lekt lite med höjdspaken! 😕

Alltid lika kul att leka med den 🥰

Eller som Dag Vag tolkade Wild Thing:

Du är en vild sak. Du gör min spak rak!

Det är poesi det.

Redigerat av GIGAN

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.